Costa Rica
Mylinden,
8 dec. 2015
Updaterad av Robbowan
för 8 år sedan
Hej!
Jag och en kompis ska iväg och backpacka Centralamerika januari-mars och tar emot alla tips vi kan få. Vad vi inte får missa, vilka hostels/andra boenden som rekommenderas, vad vi bör tänka på, ställen vi kanske borde hoppa över på grund av säkerheten, om någon ska besöka något av länderna ...
Costa Rica
Michellew90,
27 aug. 2014
Updaterad av Annaekdahl
för 9 år sedan
Hej! Jag planerar att dra till Costa Rica, Belize, Panama, Nica, kanske Honduras och El salvador också. Sen en sväng till Mexiko (fortfarande oklart) innan jag slutligen avslutar min trip i L.A innan hemfärd. Har inte hunnit planera så mycket ännu, men skulle vilja ha råd ang hur mycket i budget ...
Costa Rica
Joakimn,
3 sep. 2009
Updaterad av Swissy
för 14 år sedan
Costa rica Nicaragua med omnejd i 5 veckor Jan/feb 2010 ( 3 veckor Costa Rica+c:a 2 veckor Nicaragua )
Vad bör man inte missa, förslag på boende först två tre dagarna i Costa rica samt bra dykning ,snorkling,klättring
i costa rica. reser med sambo+ två barn11-14år har själv inte varit där sen - ...
Costa Rica
Matschivers,
16 aug. 2009
Updaterad av Fredden
för 15 år sedan
Planerar en rundresa i Centralamerika i november där första flygstopp troligtvis kommer att bli Costa Rica. Tanken är sen att på lämpligt sätt (buss/tåg) ta sig norrut mot Mexico.
Är det något av länderna (eller områden i dessa länder) Nicargua, El Salvador, Guatemala och Belize som man bör ...
Costa Rica
Skier,
15 maj 2015
Updaterad av Robbowan
för 9 år sedan
Hej!
Jag och en kompis har planer på att resa i Nicaragua, Costa-Rica och Panama under den svenska hösten, dvs okt-dec. upptäkte dock att det kan vara långa perioder med regn just då. Finns det någon med erfarenhet av de länderna under den delen av året som vill dela med sig av hur det var?
MVH ...
Costa Rica
Feliciaosterbom,
17 mars 2017
Updaterad av Henkebengtsson
för 7 år sedan
Hej, jag ska göra en resa på cirka sex veckor och tänker börja i Costa Rica och sen kanske ta mig till Colombia. Blir sex veckor på Costa Rica för lång tid tror ni och om det det blir det räcker mina sex veckor till för både Costa Rica och Colombia? Försöker lista ut om jag ska göra två separata ...