Tips på resor till solen för kvinna som reser ensam
Är sugen på en sol och badresa, men barn och vänner har ej tid, så jag får åka ensam. Är resvan, men vill hitta ett resmål där man som ensam kvinna kan röra sig fritt, dvs. inte ha ett hav av försäljare efter sig. Vill inte resa alltför långt, då jag bara tänker vara borta en vecka. Har läst om Vings Sunprime anläggningar. Någon som testat dessa? Tänker åka i januari eller februari.
I januari eller februari måste man väl åka ganska långt om man ska få sol och värme? På Kanarieöarna kan det ju vara hyfsat varmt, men övriga Europa är ju lite för kallt för sol och bad då...
Som Trea säger, Kanarieöarna om man reser i jan/feb och inte för långt.
Där kan man ju rör sig utan "besvär" som ensamresande kvinna.
(Sunprime konceptet för vuxna utan medföljande barn har ju bara få anläggningar, och bara 1
på Gran Canaria och 1 på Teneriffa.)
Jag tror att de flesta charter-arrangörerna har liknande koncept, i a f Fritidsresor också.
Annars tror jag att man kan hitta liknande hotell-anläggningar, UTAN att de "tillhör" koncept-
kategorin, men det krävs ju en hel del sökjobb och kolla.
Vill du bara ha "lata dagar" i solen?
Annars finns ju olika typer av "aktivitets-resor" som säkert kan passa om man reser själv,
typ måla, hälso- m gympa etc, matlagning m m.
Den typen av resor finns ju en del till Kanarieöarna.
Vet inga arrangörer, kolla nätet om du kan tänka dig den typen av resa.
Där kan man ju rör sig utan "besvär" som ensamresande kvinna.
(Sunprime konceptet för vuxna utan medföljande barn har ju bara få anläggningar, och bara 1
på Gran Canaria och 1 på Teneriffa.)
Jag tror att de flesta charter-arrangörerna har liknande koncept, i a f Fritidsresor också.
Annars tror jag att man kan hitta liknande hotell-anläggningar, UTAN att de "tillhör" koncept-
kategorin, men det krävs ju en hel del sökjobb och kolla.
Vill du bara ha "lata dagar" i solen?
Annars finns ju olika typer av "aktivitets-resor" som säkert kan passa om man reser själv,
typ måla, hälso- m gympa etc, matlagning m m.
Den typen av resor finns ju en del till Kanarieöarna.
Vet inga arrangörer, kolla nätet om du kan tänka dig den typen av resa.
Ja, det lutar åt Kanarieöarna och där har jag varit rätt mycket fast inte på de sista 6 åren, så jag vet vad jag ska välja. Tänkte denna gång bara lata mig med sol, bad och böcker. Jag kan även tänka mig att åka till Oman, då jag varit där 3 gånger och trivs bra där. Det hade varit kul att hitta något nytt! Och jag älskar att leta efter resmål, hotell, stränder och bra flyg. Det är en av mina hobbies, men ibland behöver man ett litet tips på något man inte tänkt på förrut. Tack för era svar.
/Brigitta
/Brigitta
Jadu, att inte åka för långt, sol och bad, ej bli förföljd av de som vill livnära sig på oss turister.
Var finner man denna goda cigarr. Vågar jag föreslå Gambia, inte så långt, varmt både i luften och vatten vid den tiden, thailandsnatur med långa stränder och lite strandfolk, talar engelska. Inte allt för påflugna strandsäljare. Gambia har fått ett ofötjänt dåligt rykte , men vad har inte Pataya fått de senaste veckan på TV. Sedan har vi ju Puerto de la Cruz på Teneriffe där man ju måste ha tumme med vädret.
Madeira inte att förglömma om man även där accepterar att bada i havspoler, annars har jag för mig att det är en ö mitt emot Maderia som jag tror heter Santos, skall ha underbara sandstränder och vettigt folkliv.
Sedan har du ju Egypten och EL Gouna, där är garranterat fritt från påflugna säljare om du bor på Rihana Inn. Fin badstrand och tre pooler om man hellre vill det, kolla in www.threecorner.com
Lycka rill önskar PENTA
Var finner man denna goda cigarr. Vågar jag föreslå Gambia, inte så långt, varmt både i luften och vatten vid den tiden, thailandsnatur med långa stränder och lite strandfolk, talar engelska. Inte allt för påflugna strandsäljare. Gambia har fått ett ofötjänt dåligt rykte , men vad har inte Pataya fått de senaste veckan på TV. Sedan har vi ju Puerto de la Cruz på Teneriffe där man ju måste ha tumme med vädret.
Madeira inte att förglömma om man även där accepterar att bada i havspoler, annars har jag för mig att det är en ö mitt emot Maderia som jag tror heter Santos, skall ha underbara sandstränder och vettigt folkliv.
Sedan har du ju Egypten och EL Gouna, där är garranterat fritt från påflugna säljare om du bor på Rihana Inn. Fin badstrand och tre pooler om man hellre vill det, kolla in www.threecorner.com
Lycka rill önskar PENTA