Tips på resmål önskas – resa 1 månad med 9 månaders, varmare breddgrader – ej för turistigt.

1 apr. 2014 10:26
Visningar: 239
Hoppas någon kan hjälpa oss med lite tips och råd inför vår resa vi ska göra i november med vår 9 månaders son. Vi har lite speciella önskemål så jag hoppas någon kan komma med konkreta förslag på vart vi ska åka?

1. Vi önskar åka till ett varmt land, gärna prisvärt boende.. funderar på Thailand men kan absolut tänka oss andra alternativ!

2. Vi söker något inte allt för turistigt, vill gärna ha en genuin känsla och önskar en lugn strand utan att det är packat med solstolar.

3. Önskar gärna bo ”på” stranden. Ser en liten bungalowby framför mig eller ett mindre hotell alternativ privat hus/lägenhet. Önskar en fin strand – ej skräpig (som det kan vara på många ställen tyvärr..)

4. Gärna lite utbud av restauranger som man kan variera mellan (ej stor och isolerad allinclusive anläggning )

5. Hyfsat nära till sjukvård.

6. ”Säkert” resmål med barn.

Finns detta ställe? ☺
Hälsningar Jennie
1 apr. 2014 10:58
Rekommenderar KUBA, fortfarande genuint, ej turistaktigt, vänliga människor.
Av Marilcj
1 apr. 2014 15:29
Värnar för "mitt" Bang Kwai, en by mellan ChaAm o Hua Hin i Thailand, inget av en Bungalowby precis men många bra hotell precis nere vid stranden bla Beach Garden som har egen pool, strandbar o straxintill en mysig strandrestaurang.
Några hundra meter närmare själva byn ligger Regent som under säsong både har sköterska o ambulans på plats annars är det bara 2 mil in till Hua Hin där det både finns ett Bangkok Hospital o ett annat "turistsjulhus" m mycket bra sjukvård, är det bara ren allmän sjukdom har byn ett apotek som drivs av en till vardags sjukhussköterska.
Byn i sig har flertalet restauranger, trevliga barer, café etc m trubadurkvällar, 7eleven både i byn o i utkanten samt ett Tesco minimart där man hittar sånt som kan behövas till småbarn.
Sen är det inte långt om man vill ut o se lite annat, omgivningen har mycket att erbjuda.

Äldsta barnbarnet var bara 9 månader första gången hon var med en månad och allt funkade kanon, dessutom är restaurangpersonal o övr thailändare så barnglada så det var många gånger de lekte m henne medans vi åt o skämde bort m frukt.
Andra bekanta har haft sitt då ett-åriga barnbarn med oxå utan problem.