Tips på ö, åker med min 8 åriga son
Första gången till maldiverna för oss.
Jag ska åka med min 8 åriga son i februari på en resa. Vi är jättesugna på att boka maldiverna.
Är det barnvänligt?
Tänkte vara borta 10-14 dagar. Håller på och tittar på flyg. Bokar man allt själv så blir det betydligt billigare än vad Tui och Ving erbjuder.
Hittat flyg runt 8000 kr pp.
Tips på ö, ska gärna gå att snorkla direkt från stranden, så vacker som möjligt:)?
Har ni tips på boende på ön? Budget 7-1400 kr per natt, kanske är svårt att hitta något?
Ge oss era bästa tips!!!:)
Tar tacksamt emot alla möjliga tips och tricks om maldiverna.
Jag ska åka med min 8 åriga son i februari på en resa. Vi är jättesugna på att boka maldiverna.
Är det barnvänligt?
Tänkte vara borta 10-14 dagar. Håller på och tittar på flyg. Bokar man allt själv så blir det betydligt billigare än vad Tui och Ving erbjuder.
Hittat flyg runt 8000 kr pp.
Tips på ö, ska gärna gå att snorkla direkt från stranden, så vacker som möjligt:)?
Har ni tips på boende på ön? Budget 7-1400 kr per natt, kanske är svårt att hitta något?
Ge oss era bästa tips!!!:)
Tar tacksamt emot alla möjliga tips och tricks om maldiverna.
Blir nog svårt att hitta en resort för den summan. Men kanske en lokal-ö.
Februari tillhör dessutom den dyraste perioden.
Citerat från Worldofmarie:
Blir nog svårt att hitta en resort för den summan. Men kanske en lokal-ö.
Tack för svar, vet du om man bokar guesthouse tillkommer det skatt? Blir nog svårt att hitta en resort för den summan. Men kanske en lokal-ö.
Är det värt pengarna att åka till en lokal ö eller tror du det är bättre att åka någon annanstans i världen?
Citerat från Hytte:
Tack för svar, vet du om man bokar guesthouse tillkommer det skatt?
Är det värt pengarna att åka till en lokal ö eller tror du det är bättre att åka någon annanstans i världen?
Vet inte om det tillkommer, men borde framgå på deras hemsidor. Lokalöarna är väl i och för sig rätt billiga, men boendena verkar enkla. Tack för svar, vet du om man bokar guesthouse tillkommer det skatt?
Jag tycker inte det finns nåt som liknar Maldiverna och svårt att ersätta det med annat - om det just är Maldiverna ni vill ha. Om det mest är fina stränder och bra snorkling finns säkert andra alternativ i Asien. Vet dock inte precis var för har inte rest så mycket där.