Tips på grejer att ta med

Av Sahlena
20 apr. 2008 15:53
Visningar: 559
Ska åka till Azorerna i juni med man och två barn (10,4) Har någon nåt bra tips på vad man kan ta med på planet ifall myrorna börjar komma loss i brallorna på minstingen.
Tacksam för alla tips...
Av Mpc
20 apr. 2008 16:01
Data spel o en bandspelar som dom kan höra musik i eller en talbok ritböcker det bör reka för några timmas flygning sen vet jag inte om dom vissar film om bord flyger du reguljärflyg, eller charter
22 apr. 2008 09:30
Vi har åkt mycket flyg med våra barn och det de använt sig av mest för att förströ tiden är helt klart ritpapper o pennor och ett resespel med schack fia osv av magnetttyp, köpte ett billigt sånt på Biltema det är ju också roligt för dom att förnedra pappa i ett parti fia med knuff när vi sitter på hotellrummet på kvällen ( tycker dom iallafall he he ) sen har de med tiden mycket gått över till att spela mycket elektroniska spel också typ nintendo dom gånger det inte finns film på planet som passar barnen, och det är tyvärr ganska ofta på de litet "kortare" turerna.

Åker ni Charter med solresor eller reguljärt via portugal? har ni tur får ni åka med portugisiska Sata Airlines de brukar ha bra plan men SAS planen som gick dit förr för solresors räkning var av sessna storlek nja kanske något tillspetsat he he men de saknade ivarjefall helt underhållning så då är det ju bra att ha med litet förströelse åt barnen naturligtvis.

En bok att läsa för dom är ju alldrig fel det heller men gör man inte för stor grej av flygningen själv som vuxen så brukar det inte vara något problem med barnen heller de är mer anpassningsbara än vi vuxna tror så det blir säkert inget problem.

Ha det så bra på Azorerna det är ju verkligen ett jättefint resmål så där får ni nog en fin semester.mvh. Bosse.
Av Mizan
22 apr. 2008 12:57
Instämmer med papper o pennor o en ny målarbok... sen är ju aldrig ett Gameboy en dålig lösning.. Tyvärr har jag upptäckt att vi packar mer o mer teknik med oss...:( Brukar bli den bärbara dvdn, gameboy o ipod med både musik till vuxna o barn o nån saga. Men papper o penna slår det mesta. Sen är ju aldrig fel att gå runt med barnen i planet bra för alla ben..:)
Hoppas ni får en underbar resa o lite myror i benen är aldrig fel..:)
Av Sahlena
29 apr. 2008 11:41
Vi åker charter med Primera Air.
Jag har handlat nytt ritblock och lite spel så det ska nog lösa sig.
Tack för alla tips. Jag har nedräkning nu och idag är det 37 dar kvar.
Av Familyb
30 apr. 2008 17:17
Har flugit mycket med mina grabbar och egen ryggsäck med Gameboy, färgläggningsböcker, pennor, riddare, bilar....osv osv funkar bra. Sen i 4-5 års åldern älsakde mina sånna där små häften med klistermärkesgubbar som går att flytta runt på.....bra att ta fram ur föräldrars handbagage som överraskning. En av dem har alltid haft med sig freestyle med sagoband...medans den andre tyckt det varit heeelt ointressant, han har istället alltid haft med små gubbar och lekt med. Så variation i packningen är nog inte dumt! :o) Önskar er en härlig semester och en smidig flygtur! /familyB
9 juni 2008 11:23
MP3-spelare med favoritsagor/visor funkar alltid. Ha det så skönt/Ewa
Av Geysir
9 juni 2008 19:37
När jag är ute och reser längre sträckor brukar jag packa ner Kalle Ankas pocket, musikspelare av något slag och en mini laptop.
brukar alltid funka.

Laptopen är bra att ha på många ställen kan man koppla upp sig trådlöst och kolla in nyheter från landet man besöker och hemma vid.

Önskar er en trevlig resa.