Colombia
P3,
18 apr. 2007
Updaterad av Emelie
för 17 år sedan
Ljudet av hästskor som slår mot stengatan genom natten är något speciellt. Vi åker häst och vagn tillbaka till hotellet sent på natten i Cartagena de Indias historiska kvarter. Denna fantastiska världsarvsstad som ligger vid den colombianska karibiska kusten är unik med sina gamla stadsmurar, fort ...
Colombia
Melibea,
20 maj 2006
Updaterad av Laplander
för 17 år sedan
Alla har vi våra smultronställen när det gäller stränder. Här är min, Providencia. Stränderna är som vitt mjöl och vattnet så transparent i olika ljusblåa toner, att snorkling förstärker upplevelsen, men är i sig inte nödvändigt för att se underbara fiskar i de mest varierande färger. Några minuter ...
Colombia
Melibea,
30 apr. 2006
Updaterad av Raketost
för 17 år sedan
Jag har rest runt mycket i Latinamerika och hittat mitt gulkorn som jag återvänder till vid Colombias karibiska kust. Det är gudomligt vacker, med vita mjöliga stränder, kristallklart vatten och ett underbart växt- och djurliv. Korallöarnas skönhet och städernas koloniala charm slår det mesta jag ...
Colombia
Melibea,
14 juli 2006
Updaterad av Marika
för 18 år sedan
En bröllopsresa ska vara speciell, det är nog alla överens om.
Jag valde att gifta mig på den lilla och okända karibiska ön Providencia. Det var helt fantastiskt. Providencia har vita stränder, kristallklara vatten i olika azurskiftande toner och en fantastisk tropisk natur. Det var väldigt ...
Colombia
Teaterfantasten,
13 apr. 2024
Updaterad av Keja
för 28 veckor sedan
Hej eller Hola!
Jag åker en hel månad i Juli till Colombia i sommar. Jag har tänkt åka till Bogota, Cartagena, Meddelin och Calli. Vad finns det för andra ställen som ni kan rekommendera? Skriv gärna varför också just den platsen.
... Keja: Jättebra info från Hawaii och Jonas73. Vill bara tipsa ...
Colombia
Biggelo,
10 aug. 2006
Updaterad av Ellak
för 17 år sedan
Har nån koll på hur man tar sig till providencia utanför karibiska kusten i colombia? Vad kostar flyg, vilken stad flyger man ifrån, hur ofta går det, osv? ... Virrepirre: sitter precis också o vill åt samma info... har mailat ett mail till dom vialatina och frågat om dom vet om nåt alternativt ...