Tips om Malaysia
Jag och min pojkvänn hade tänkt att åka till Malaysia / Thailand en månad januari/ februari.
Vi vill ha tips på Öar med fina stränder, gärna där det är lungt och skönt. Vi vill gärna kunna bo vid stranden ibland. Bra utflykter att göra, vi vill ta dykart cert, vart är det billigt och bra?
Hur ska man ta sig på bästa sätt? Billiga hotell? hur tar man sig i mellan thailand och malaysia?
Är vietnamn fint?
Tacksam för alla svar !!! :)
Vi vill ha tips på Öar med fina stränder, gärna där det är lungt och skönt. Vi vill gärna kunna bo vid stranden ibland. Bra utflykter att göra, vi vill ta dykart cert, vart är det billigt och bra?
Hur ska man ta sig på bästa sätt? Billiga hotell? hur tar man sig i mellan thailand och malaysia?
Är vietnamn fint?
Tacksam för alla svar !!! :)
Om du tar Kuala Lumpur som utgångspunkt så har du den perfekta startplatsen.
Därifrån är det enkelt att ta sig till den Malaysiska delen av Borneo.
Du reser med Air Asia.
Bå Borneo finns Sipadan!
Ett av världens verkiga dykparadis. All från Kushing, nordkusten runt ner till Sipadan är äventyret nummer 1.
Om du ska till Malaysia är det onödigt att stanna i Bangkok utefter färdvägen.
Du når hela södra Thailand lätt från KL med Air Asia.
Du når alla sevärda orter från KL, det är vad gäller att färdas i regionen, navet!
Därifrån är det enkelt att ta sig till den Malaysiska delen av Borneo.
Du reser med Air Asia.
Bå Borneo finns Sipadan!
Ett av världens verkiga dykparadis. All från Kushing, nordkusten runt ner till Sipadan är äventyret nummer 1.
Om du ska till Malaysia är det onödigt att stanna i Bangkok utefter färdvägen.
Du når hela södra Thailand lätt från KL med Air Asia.
Du når alla sevärda orter från KL, det är vad gäller att färdas i regionen, navet!
Hej! Om du åker till koh lipe från Lankawi så ta dig då över till Koh Adang (ön mittemot 10 min med båt) där är det jättefint och lungt.En nationalpark där man kan antingen hyra tält o tälta eller bo i billig men fräch bungalow med fantastisk utsikt.En enda liten restaurang med bra mat och Koh Lipe med sitt turistliv 10 min bort. Fantastisk snorkling på båda öarna.Ha en bra resa! My
Tack för tips. Vill boka nu, men kan inte göra det föräns längre fram. Ökar flyg priserna mycket om man vätar, eller håller de sig ungefär på samma summa?
Har hittat flyg för 7500 kr tur och retur.
Mvh Elin
Har hittat flyg för 7500 kr tur och retur.
Mvh Elin
Tack !! :)
Citerat från my53:
Hej! Om du åker till koh lipe från Lankawi så ta dig då över till Koh Adang (ön mittemot 10 min med båt) där är det jättefint och lungt.En nationalpark där man kan antingen hyra tält o tälta eller bo i billig men fräch bungalow med fantastisk utsikt.En enda liten restaurang med bra mat och Koh Lipe med sitt turistliv 10 min bort. Fantastisk snorkling på båda öarna.Ha en bra resa! My
Vi har faktiskt funderat på just detta, att ta sig mellan koh lipe och Lankawi. tack för tips :)