Tips om länder i Sydamerika

3 okt. 2015 02:48
Visningar: 164
Hej ja tänker åka till Sydamerika i vinter men har ingen aning om vart. Så söker tips o råd på var man kan åka eller inte ska åka. Va man kan göra o se. Tåls o säga att ja kommer åka ensam också så borde ja va extra försiktig nånstans?All hjälp o tips uppskattas!
Av Bibby
3 okt. 2015 04:02
Varför föll valet på sydamerika? Nåt måste det ha varit som gjorde att du ville dit. Börja där och gå vidare med liknande platser/länder/städer så hittar du nog nåt intressant.
Vad har du för intressen?
Hur länge du ska vara där är en faktor också, samt budget kanske.
Läs igenom Wikitravels sidor om alla länder i sydamerika så får du en uppfattning om vad som kan vara din grej.
Du bör väl vara försiktig överallt, med måtta och sunt förnuft så kommer det att gå bra.
Du kan åka vart du vill, men undvik områden som UD varnar för.
2 feb. 2016 17:26
Hej igen. Sjukt sent svar, sorry.
Anledningen är väl mycke det att det är min sista världsdel att besöka och är extremt nyfiken på vad den har att erbjuda. Därav är jag enbart intresserad av den just nu. Jag är nog en allätare när det kommer till intressen. Jag älskar kultur, natur, träffa nya människor. Kan festa eller sola i 3 dagar i rad för att sen helt ställa om o vandra 3 dagar direkt efter. Jag har ju tänkt 1-2 månader. Vilket låter lite kort men jag är rätt snabb av mig och tröttnar snabbt på platser. Mycket möjligt att jag bara på den tiden kanske bara hinner mer 3 länder men de gör mig inte för mycket. Var någonstans har du varit och vad kommenderar du?
Av Bibby
2 feb. 2016 17:44
Jag avstår natur och kultur och med det sagt så gillade jag Panama väldigt mycket, Montevideo kändes som en mysig och ganska lugn stad, Rio känns som ett måste även om jag inte gillade den så jättemycket, Bogota har potential, ja hela Colombia faktiskt. Lima kändes väldigt genuint, inte så förstört av turism och väst. Buenes Aires var en skön stad också.
Alla städer kändes säkra.
Av Hawaii
2 feb. 2016 17:47
Har själv besökt ett antal länder i Syd-Amerika och alla har ju sin egen unika charm, men ett av mina favorit-minnen blir nog Machu Picchu och speciellt "bestigningen" av Huayna Picchu, precis intill Machu Picchu. Definitivt också Cusco med mycket charmiga centrala historiska delen och imponerade Sacsayhuaman med fin utsikt över Cusco.