Tips och råd om resa till California

7 jan. 2016 16:07
Visningar: 277
Hej,

jag och min familj, (min man och två tjejer 14 och 11) skall till California i början av Juni. Vi skall vara där i 3 veckor och vi har hyrt bil för att köra runt.
Vi flyger till Los Angeles och vi har planer att sedan köra vidare till San Francisco, Las Vegas, Gran canyon, San Diego och Tillbacka los Angeles.
har ni några tips på var/ vilka platser som man kan se på vägen? Hotel tips i los Angeles och de andra ställen? vad är sevärt speciell med anseende på barnen( båda flickor)?
jag blir tacksam över alla möjliga tips.

mvh/ Nina
Av Hawaii
7 jan. 2016 17:18
I San Diego, om ni vill bo nära stranden, så är Mission Beach/Pacific Beach området ganska bra (men räkna inte med speciellt badvänligt väder i juni). Catamaran Hotel är min favorit. Ett annat trevligt område (och mindre "hålligång" på kvällarna): Shelter Island. Trevligt att se (SD): La Jolla Cove, Seaport Village och Gaslamp Quarters (downtown), hangarskeppet USS Midway i närheten (nu ett museum), Cabrillo Monument längst ute på Point Loma halvön (makalös utsikt), Balboa Park med Zoo, Coronado med berömda och historiska Hotel Del (och en fin strand).
Av Mipec
8 jan. 2016 10:34
Zion National Park om ni gillar naturvandringar (Angels Landing jobbig men fantastisk tur)

Antelope Canyon och bad i Lake Powell runt Page