Tips och info om kryssning till Gdynia!
Tänkte ev. bjuda med min mamma på en kryssning, Karlskrona - Gdynia men vill innan en bokning ha mer information. Tänkte åka med Stenaline men jag finner i princip ingen bra info alls om kryssning på deras hemsida. Det är deras 36h maxikryssning med en heldag i Gdynia som isf. är aktuell.
Har ett par frågor och vore tacksam om jag kunde få några svar och hjälp!
- Hur långt är det ifrån terminalen i Gdynia in till själva "centrum"? Vad kostar ev. buss/taxi?
- Hur är frukostbuffén och maten?
- Är även de billigare hytterna OK eller bör man uppgradera?
- Är fartygens aktiviteter OK?
- Hur är Gdynia? Bra och prisvärd shopping?
Om ni har några andra tips eller annat man bör tänka på tas dessa gärna emot!
Tack på förhand!
Har ett par frågor och vore tacksam om jag kunde få några svar och hjälp!
- Hur långt är det ifrån terminalen i Gdynia in till själva "centrum"? Vad kostar ev. buss/taxi?
- Hur är frukostbuffén och maten?
- Är även de billigare hytterna OK eller bör man uppgradera?
- Är fartygens aktiviteter OK?
- Hur är Gdynia? Bra och prisvärd shopping?
Om ni har några andra tips eller annat man bör tänka på tas dessa gärna emot!
Tack på förhand!
Hej,
är det fortfarande aktuellt med krysningen?
Jag kan svara på några frågor. När det gäller Gdynia - åker man till Gdynia har man tre städer på köpet: Gdynia, Sopot och Gdansk - de ligger tätt ihop längs stranden. Vill man se en gammal Hansastad med myssiga gränder, många små caféer åker man till Gdansk - det är endast 2 mil från färjeläget. Vill man på spa eller promenera längs stranden - då är Sopot bästa valet. Gdynia är bra för shopping. Det är mycket prisvärt. Buss till centrum kostar ca 5 kr (10 minuter). Därifrån tåg till Sopot (20 min, 10 kr) eller Gdansk (35 min, 15 kr).
Tomas
är det fortfarande aktuellt med krysningen?
Jag kan svara på några frågor. När det gäller Gdynia - åker man till Gdynia har man tre städer på köpet: Gdynia, Sopot och Gdansk - de ligger tätt ihop längs stranden. Vill man se en gammal Hansastad med myssiga gränder, många små caféer åker man till Gdansk - det är endast 2 mil från färjeläget. Vill man på spa eller promenera längs stranden - då är Sopot bästa valet. Gdynia är bra för shopping. Det är mycket prisvärt. Buss till centrum kostar ca 5 kr (10 minuter). Därifrån tåg till Sopot (20 min, 10 kr) eller Gdansk (35 min, 15 kr).
Tomas