Tips eller ressällskap till syd/centralamerika
Hejsan, är en tjej på 25 år som tänkte backpacka lite i Sydamerika och avsluta i typ Costa Roca och på Jamaica. Jag tänkte, kortfattat, börja i Bolivia, eventuellt gå en spanskakurs där, se saltöknen och cykla på death road. Jag vill sedan vidare till Peru för inkaleden och Machu Picchu och sedan Ecuador och Galapagosöarna. Sedan bege mig uppåt mot Costa Rica för att ta det lite lugnare och surfa. Helst avsluta på Jamaica.
Är det någon som har några tips på sånt jag inte får missa i de krokarna?
Någon som vill mötas någonstans och dela ett äventyr? Jag kommer vara borta 24 februari till 1 maj, typ. :)
Är det någon som har några tips på sånt jag inte får missa i de krokarna?
Någon som vill mötas någonstans och dela ett äventyr? Jag kommer vara borta 24 februari till 1 maj, typ. :)
Oj, vilket häftigt äventyr du tänker göra! Tänker du åka själv? Allt detta har jag också drömt om att göra. Jag undrar hur mycket besparingar man skulle behöva för att göra allt det där.. Har du gjort någon uträkning? Sydamerika är nog rätt billigt dock. Det är väl flyget ner och hem som kostar mest.
Åh, jag vill till Bolivia!! Min spanskalärare är från la paz. Och resten av sydamerika vill jag också till, Peru ett måste. Du kan inte tänka dig att åka lite senare eller har du bokat redan? Elina Johanna hejdström på FB om du vill lägga till :)
Jag undrar också om du redan bokat? Det vore en underbar resa! Jag gillar också natur, äventyr och upplevelser. Är inte så mycket för fest och storstäder.
Hej! Jag har inte bokat något än, men har tagit tjänsteledigt från jobbet så tyvärr inte åka senare. Åker själv.
Jag har inte gjort någon jättevettig uträkning.. men flygbiljetterna är dyrast och upplevelser som galapagosöarna och inkaleden osv. Det är billiga länder att bo och leva i annars. Jag är sån att jag bor gärna på billiga hostel och lägger pengarna på upplevelser istället :) Jag har ca. 60 000 som denna resan får lov att kosta, men det får gärna bli billigare.. jag tror inte att det kommer gå på så mycket.
Jag har ändrat planerna lite. tänker nog börja i Colombia den 22 feb för två veckors spanskakurs. Sedan flyga ned till Bolivia:)
Det har varit trevligt med sällskap! :)
Jag har inte gjort någon jättevettig uträkning.. men flygbiljetterna är dyrast och upplevelser som galapagosöarna och inkaleden osv. Det är billiga länder att bo och leva i annars. Jag är sån att jag bor gärna på billiga hostel och lägger pengarna på upplevelser istället :) Jag har ca. 60 000 som denna resan får lov att kosta, men det får gärna bli billigare.. jag tror inte att det kommer gå på så mycket.
Jag har ändrat planerna lite. tänker nog börja i Colombia den 22 feb för två veckors spanskakurs. Sedan flyga ned till Bolivia:)
Det har varit trevligt med sällskap! :)
Hej, jag har också planerat att flyga ner till Sydamerika runt den 22 februari. Jag har inte ännu planerat hur resan ska se ut men vill gärna resa runt och se och uppleva Sydamerika. Jag reser själv så det hade varit roligt med någon reskompis. Jag är öppen för olika förslag och har inga problem och hänga på din plan/planering ! 60 tusen kr för två månader låter mycket behövs det verkligen så mycket ?
Adda mig på fb om du vill så kan vi prata mer fb: Ara Matevoosian
Ha en bra resa annars !
Adda mig på fb om du vill så kan vi prata mer fb: Ara Matevoosian
Ha en bra resa annars !