Tips Albanien
Någon som varit i Albanien o som kan besvara mina frågor?
Är det säkert att åka dit?
Kan ni rekommendera Albanien för en barnfamilj?
Hur är maten ? Kostnad?
Det bästa / sämsta med Albanien .
Vi har kollat lite o funderar på att åka men känner mig väldigt osäker så tacksam för svar
Är det säkert att åka dit?
Kan ni rekommendera Albanien för en barnfamilj?
Hur är maten ? Kostnad?
Det bästa / sämsta med Albanien .
Vi har kollat lite o funderar på att åka men känner mig väldigt osäker så tacksam för svar
Jag var i Sarandë förra sommaren och rekommenderar det STARKT! Jag åkte tillsammans med en vän (båda kvinnor på 26 år). Vi var ute vid alla tider på dygnet och kände oss alltid välkomna överallt. Det är väldigt säkert, mycket billigt, god mat och klart och fint vatten. Bara att fråga på om det är något specifikt du undrar! Det enda negativa jag kan komma på är att deras engelska oftast inte var så bra, men det gick att kommunicera på andra sätt.
Vi gjorde en rundresa i Albanien förra sommaren och besökte flera olika platser.
Billigt, vänligt och säkert är mina intryck.
Sämsta med Albanien? Tyckte att de kända badorterna, Saranda och Ksamil kändes väldigt fulla med turister. Hade inte vetat bo där. Gillade Dhermi/Drymades mycket mer.
Bäst: prisnivån och de vanliga människorna. Maten bortanför strandrestaurangerna. De vackra bergen i norr.
Exakt vad saker kostar och massor av fler tips kan du läsa om på min blogg där jag skrivit massor om Albanien:
https://4000mil.se/index.php/category/europa/albanien/
Billigt, vänligt och säkert är mina intryck.
Sämsta med Albanien? Tyckte att de kända badorterna, Saranda och Ksamil kändes väldigt fulla med turister. Hade inte vetat bo där. Gillade Dhermi/Drymades mycket mer.
Bäst: prisnivån och de vanliga människorna. Maten bortanför strandrestaurangerna. De vackra bergen i norr.
Exakt vad saker kostar och massor av fler tips kan du läsa om på min blogg där jag skrivit massor om Albanien:
https://4000mil.se/index.php/category/europa/albanien/