Thailands trip dec-Jan 2018

Av Msh
22 okt. 2017 12:58 (redigerad)
Visningar: 698
Hej,
Vi är en familj på 2 vuxna och 2 barn 11 & 13 år, som planerar att åka tillbaka till Thailand nästa är prell 18/12-18 - 8/1-19.
Vi har tidigare varit i stora delar av Phuket sidan samt Koh Lanta.
På Phuket tyckte vi bäst om Bangtao, och älskade Koh Mook & Koh Kraadan vid Koh Lanta.

Jag skulle vilja ha lite tips och ideer på resvägar / öar vi kan bo på då vi har som mål att fira Jul & nyår på Koh Lipe.. men är fortfarande öppen för andra förslag och andra öar.
Läste om Koh Chang att det är väldigt " solsäkert" där under den tiden, för vädret spelar en stor roll under denna period!
Alla tips mottages
22 okt. 2017 14:17
Vad jag vet så va det ganska dåligt väder på Koh chang under denna tiden förra/ detta året.
Men när vi åkte dit ett par dagar senare hade vi bara solsken under hela vistelsen. Men vädret va junlite galet förra året runt jul och nyår.
Koh Chang är en trevlig ö, men lite händelsefattig. Men mysig. Koh Samet är också en trevlig ö, lite av en paradis ö enligt mig. Här åker man för att bara ta det lungt och varva ner. (Va här 5 dagar vilket va tillräckligt för oss)
Av Malinsb
22 okt. 2017 18:59
Hej.
Vi åkte för ett par år sedan till Koh Lipe, med våra grabbar som då var 11-15. Vi flög via Singapore som vi tycker är en trevligare stad än Bangkok och dessutom blev det billigare. Vi spenderade först ett par dagar i Singapore och flög sedan vidare till Langkawi. Hade vi haft lite mera tid hade vi stannat även några dagar på Langkawi, men vi ville fort komma över till Koh Lipe och tog därför bara en natt på Langkawi. Från Koh Lipe som vi älskade, åkte vi till Koh Bulone, det är en liten och väldigt lugna och enkel ö. Det finns bara några få resorter där, oförstört och mycket mindre turistigt än Lipe. Vi gillade det mycket, men tre fyra dagar räcker ganska bra.
Som sagt hade vi haft lite mera tid hade vi nog lagt några dagar även på Langkawi, men nu var det Koh Lipe som var målet och framför allt sol, bad och ta det lugnt. Så från Lipe åkte vi tillbaka till Langkawi för ytterligare än natt och sedan via Singapore hem igen.
Såg att du hade varit till Koh Mook, har du varit till Koh Ngai, ligger ju också på väg ner mot Lipe, om man kommer från Krabi/Lanta hållet. Där var vi för några år sedan, det gillade vi också, bättre än Koh Mook faktiskt.
Hoppas du fick lite fler idéer för er resa. Hälsningar Malin
Av Albinae
22 okt. 2017 21:01
Hej! Huay Yang på östsidan nedanför Bangkok är jättemysigt och ett av Thailands solsäkraste ställen! Svarade även nyss Sabste ( tror jag det var) här på RG, så läs gärna även mitt svar där.
Lycka till med planerna!:)
Av Msh
22 okt. 2017 21:21
Tack, för alla tips!!!!
Ska kolla upp Huya Yang 👍!
23 okt. 2017 12:46
Kan rekomendera Koh Chang och öarna runt omkring som Koh Kood tex.

Sen så finns det många bra ställen mellan Bangkok och Koh Chang

Pattaya har skamfilat rykte men jag vart positivt överraskad .
Finns mycket att göra för barn och många stora och roliga hotell som passar barn.

Vi bodde på detta och det var hur bra som helst
http://www.centarahotelsresorts.com/centaragrand/cmbr/