Thailand över jul/nyår 2013

Av Mali81
13 okt. 2013 22:05
Visningar: 594
Ciao!

Planerar att åka till Thailand över jul/nyår 2013 och funderar på några av öarna Ko Chang, Ko Samet eller Koh Tao. Vill gärna kombinera dykning med lite äventyr och lite party :). Vore trevligt om man kunde möta upp någon/några .

21 dec - 6 jan var tanken att åka och kan tänka mig att mötas upp i Bangkok alternativt på någon ö :).'

Hör gärna av er :)
Av _tess
16 okt. 2013 21:53
Hej! Ser att du kommer var i Thailand under samma period som jag, jag skulle gärna mötas upp i Bangkok för att ta sällskap vidare. Jag hade tänkt att röra mig mot Krabi för att möta upp några kompisar men eftersom de inte kommer dit förrän till nyår så är jag är öppen för förslag :)
Av Mali81
17 okt. 2013 21:36
Aha så trevlig. Jag är väldigt inne på Kho Tao då jag vill dyka en del och det verkar vara en härlig ö :). Tänker mig att flyga dit fr Bangkok.. Låter de intressant kanske?
Av _tess
18 okt. 2013 23:44
Jag tittade lite på Koh Chang, Koh Samet som skulle kunna vara intressant :) Har du varit på något av öarna tidigare?
Av Mali81
20 okt. 2013 20:20
Nope de öarna har jag inte varit på, de kan nog vara intressanta. Har inte rest så mkt i Thailand tidigare :). När var det du kom till Bangkok? Jag landar 17:50 ca den 22/12.
1 nov. 2013 02:56
Hej :) vi har tänkt oss fira nyår i Bangkok men letar efter nått schysst ställe. Eftersom det är vår första gång i Thailand hade det vart roligt att träffa på några och fira in det ny året med. Sedan ska vi vidare ut till alla fantastiska öar för fler äventyr :) hör av dig om du är intresserad.
9 nov. 2013 21:03
Vi är 3 grabbar som kommer vara i Thailand mellan 5dec å 19 januari och 2 av oss har dykcert och tänkte dyka den 3 lär skaffa sig ett!
11 nov. 2013 11:58
Hallå! Glad o resvan tjej här som från början bokat 4 månaders resa med sambon men det tog slut.. så de vore väldigt kul att ändå komma iväg o träffa sköna folk längs vägen! Har bokat till krabi 29dec men kan lika gärna stanna i Bangkok en sväng o omboka dagar.. ko tao är fantastiskt att dyka på! Ko chang hade jag själv planerat in verkar väldigt fint.. :) kanske kan mötas upp nånstans :)
11 nov. 2013 21:38
Hej hallå!
Jag har ungefär en liknande sits som silverair. Skulle åka tillsammans med sambon men det tog slut.. Åker till Bangkok 8dec. Hänger uppe i norra Thailand 3 veckor framåt men sen är jag väldigt öppen att göra en massa äventyr. Har ingen erfarenhet av resande och är väldigt spontan:) reser själv så känner mig givetvis nervös! Hade varit roligt att träffa massa nya människor som vill resa runt. Har heller inga planer om jag kommer vara i Thailand hela tiden. Vet bara att min hembiljett går från Bangkok den 28:e januari. Så om ni känner för att hänga med en Kirunabo.. So here i am :p kram
Av Sanmat
13 nov. 2013 14:45
Hej. Jag kommer att vara i thai 25/12-25/1. Skall ta mig till krabi i början och sedan fira nyår på phi phi. Utöver det har jag inte så stora planer. Jag reser ensam och möter gärna upp lite roligt folk!! Och jag har dykcert ;)
Låter det intressant så får du jättegärna höra av dig.
/Sanna
24 nov. 2013 14:20
Hej!

Jag åker till Thailand 10 december och tänkte mest chilla och njuta av sol och god mat innan jag börjar plugga thailändska på Koh Lanta 6 januari. Jag har varit i Thailand ett par gånger tidigare, och har ingen egentlig plan eller speciell ö jag vill till. Koh Chang och Koh Samet har jag inte varit på, men har hört att det ska vara fint och bra. Koh Tao är min favoritö så dit åker jag gärna tillbaks till. Har lite funderingar på Koh Phangan, men annars har jag inte bestämt något mål än.

Jag har rest själv tidigare och tycker det är roligt med nya bekantskaper. Vet inte hur långt du har kommit i din planering men möter gärna upp dig/er på någon ö :).

Hälsningar Sandra
16 dec. 2013 10:26
Vi är ett gäng som kommer åka runt i framförallt södra 19 dec - 14 jan.
Phatong, Phi Phi, Ao nang etc & avslutar med ngn dag i B.
Har sista veckan öppen just nu...
För oss blir det mest fest, utflykter, slappe och lite dykning.
Hör av er om ni vill mötas upp, tex phatong nyår?

/D