Thailand mot Dominikanska

Av Fozzie
23 jan. 2011 17:02
Visningar: 2033
Hej,
Eftersom jag nu har varit i Thailand 9 ggr så söker jag råd av er erfarna resenärer till Dominikanska republiken, eftersom jag vill testa Karibien. Jag är ute efter sol och bad samt närhet till shopping restauranger m.m..

Vad jag förstått så är mycket all inclusive och jag är lite rädd för detta eftersom jag vill ha ett ganska rikligt urval av restauranger att välja mellan. Vi tänker vara borta två veckor. Finns det något bra resmål att rekomendera ?

Finns det några resmål som inte har all inclusive och har en närhet till restauranger/shopping m.m? Hur är det i så fall med tryggheten utanför området, kan man t.ex. hyra bil och köra omkring själv säkert?

Primärt är det restaurangfrågan som är drivande om jag skall välja något av alternativen, shopping är inte ett måste. Vi kommer att i så fall åka de två sista veckorna i Januari.

Att jag är lite "bränd" på all inklusive beror på en resa till Egypten där jag var i tre veckor och menyn på de få restauranger som fanns bara kördes om varje vecka så man tröttnar. Snål som man är så..har man betalat all inclusive så går man gärna inte runt på andra restauranger, i alla fall inte jag

Ja, jag har många frågor och det kommer säkert att dyka upp följdfrågor, men det tar vi då.

Jag svarar gärna på frågor om Thailand, och mest Phuket då jag varit där mest.

Fozzie
28 jan. 2011 22:37
Hej- var senast i dominikanska 2006 (med min familj) vi tillbringade all tid runt o omkring Sosua- helt perfekt- fixade hotell själv samt hyrde bil o mc- Sosua är ganska bra för stället är inte nerlusat av allinclusive, du kan tryggt gå ut o äta - du kan välja mellan hur mkt som helst- alltifrån billiga lokala restauranger till turistiga lyxställen , bara att välja eller varför inte gå till en bar där brugal(no1 rom) är billigare än läsk. Helt perfekt klimat- inte det minsta fuktigt o bara vänliga människor. Vi äker om ca 2-3 veckor . Gott mos. Sosua är väl inte nåt shoppingställe direkt men ifall man är sugen så kan man dra till Puerto Plata där det mesta finns i shoppingväg. Finns buss dit eller så kan man hyra en chaufför för en dag. Har för mej att det var ganska nära till PP fr Sosua typ 4 mil eller nåt.Det är ju 5 år sen vi var där men jag antar att mkt är sej likt?? kanske nån annan som vet??