Thailand mitten av Augusti.

3 juli 2008 21:08
Visningar: 207
Thailand igen såklart vart annars!

Vi tänkte åka ner dit igen nu tills i mitten av Augusti, vi har ej bokat någon resa ännu.
Sist jag bokade resan i mitten av Nov -07 så fick vi biljetten för ca: 4000kr/st (erbjudande)
Senaste gången men då bara för 1 vecka i Feb, fick hon den för 4500kr/st... sånu undrar jag om det
är någon som vet vart vi ska beställa resan ifrån? Vi hade tänkt att köpa biljetterna för ca:5000 inkl skatt /st.
En fråga till är det så att det regnar konstant nu eller kan det vara så att det öser ner vi enstaka tillfällen,
Säg nu inte att det bara kommer ös-regna!.. Nån som varit där under perioden juli-aug-in en bit i sept, som vet
om det regnar mkt!

mvh// CCcas
Av Mape
3 juli 2008 21:16
Thaiair har nu priser i aug-sep 4.800sek se på reseguiden.se
Av Lanta
4 juli 2008 18:39
Hejsan
Det är ju lite beroende på vart ni vill åka i Thailand,hur vädret är.
Generellt är det bättre på östra sidan just den tiden.
Men jag kan inte säga längre att det är si eller så,då vi ser att väderleken ändrat sig även i Thailand.
Själv håller jag till på Koh Lanta,som då ligger på västra sidan o visst har vi regn,men det skiftar år från år hur det är....
Så kan man tänka sig att det blir lite regnigt emellanåt o då kanske jag talar om ett par timmar per dag sammalagt som det regnar.
Vissa dagar kanske det regnar på morgonoen o sedan blir fint fram på fm o vissa dagar kommer regnet på senare em,det är jättesvårt att se något system i det hela. Generellt så kan man säga att det ändrar sig väldigt snabbt,men undantag finns givetvis där oxå.

Jag tycker att klarar man lite regn emellanåt o med tanke på att priserna är något annat än i högsäsong så är det helt klart en upplevelse att vistas i Thailand även under lågsäsong. Allt är ju beroende på vad man vill göra o se oxå.

Mvh Laila
Av Sierra
4 juli 2008 19:27
Eftersom du inte nämner...eller vet... vilket område ni ska åka till är det svårt att ge ett bra svar på din fråga ang vädret.
Kolla in denna länk så ser du hur snittet är de senaste 20 åren. Augusti är ju ingen kanonmånad, därav priserna på flyget, men det är lite blandat oavsett var du är. Konstant regn är det ingen risk för ....
http://www.weatherbase.com/weather/city.php3?c=TH&refer=