Thailand, Malaysia eller vad?

25 juni 2016 17:22
Visningar: 353
Hej!
Behöver restips till en resa i början av 2017. Jag och mina 2 brorsor ska ut och resa i ca 3 veckor. Vi har tidigare rest tillsammans till Huay Yang ca 10 mil nedanför Hua Hin. De har rest tillsammans till Pattayasidan och en av dem har varit till Vietnam tidigare. Jag har tagit som förslag att flyga till Singapore, stanna där några dagar för att sen åka till Borneo i ca 7 dagar. Efter det till Langkawi ca 7 dagar för att sen avsluta i Kuala Lumpur. Låter det som en bra rutt? Trots att vi åker till sol och värme så kan de inte ligga och lapa sol en massa pga deras hud så vi kommer vara väldigt aktiva. Har själv läst en del man kan göra på denna rutten men har ni egna erfarenheter? Om vi väljer Thailand, några förslag efter hur vi vart där innan? Eller ska vi ta nåt helt annat i Asien? Vi åker gärna runt en del under de här 3-4 veckorna.
25 juni 2016 19:17
Det jag spontant tänker är att om man väl åker över till Borneo så stannar man där och åker inte till Langkawi. Finns ju så otroligt mycket att se och göra på Borneo plus att jag tror att det är ett sånt resmål där man behöver mycket tid. Resor går långsamt, allt går inte alltid som man tänkt osv...?
Jag har gjort för komplicerade resor ibland med för många och snabba förflyttningar och då ångrar man sig lite gran efteråt...

I övrigt har jag en del tips för Singapore och Kuala Lumpur här:
http://4000mil.se/index.php/singapore-och-kuala-lumpur/
25 juni 2016 19:58
Tack så mycket för tips!
Men om vi nu skulle ta en längre vistelse på Borneo, ska vi då bo på olika ställen (resa runt) eller stanna på ett och samma ställe? Kota Kinabalu? Sandakan?
Något speciellt som vi absolut inte får missa?
25 juni 2016 20:31
För att vara tydlig, jag har inge varit på Borneo än, men har länge velat åka dit, så jag har läst på en del och kommit fram till att 2 veckor känns som ett minimum...
Jag skulle se orangutanger någonstans, besöka regnskog, kolla på djur vid Kinabatang River, snorkla/dyka, och bestiga Mount Kinabalu.
:-)