Thailand igen - nu till Karon Beach 14 mars 09
För tredje året åker min man och jag till Thailand.
Kan inte låta bli - men här har vi aldrig varit -
Hur är mysfaktorn i denna del av Thailand ?
Tips på det vi inte får missa ?
Kan inte låta bli - men här har vi aldrig varit -
Hur är mysfaktorn i denna del av Thailand ?
Tips på det vi inte får missa ?
Den är mysig om man drar sig till mindre stränder. Var i Karon tror vi var på den stranden en dag, men trevlig strand att bo på. Var runt på olika stränder runt omkring vi gillade Leamsing Beach väldigt mycket och så åkte vi till öar minns dock bara Coral Island som var väldigt fin liten strand. Tycker att ni ska prova restaurangen Red Onion som ligger på patak road (vägen från rondellen också innåt en bit). Phi Phi Island är också väldigt mysigt, men om ni ska ut på Maja Bay Beach så var där tidigt så slipper ni massor med japaner, chineser. Vi var där ensamma bara en som tältade men när vi åkte kom lasten med 20 båtar och det strömmade ut folk, blir inte samma sak...
///Alexander
///Alexander
Hej
Om vi skall prata om stränder,tycker jag att ni inte skall missa Ya Nui beach,Laem sing beach eller Nai harn beach.
Dessa 3 stränder finns även dom på Phuket.
Varför inte ta en dagstur, eller sova över ett par nätter på Phi Phi Island,som ligger ca 2 h med stor båt från Phuket.
Kan tipsa om ett boende ,som vi var jättenöjd med som heter Banyan Villa .
Ett annat tips på en dagsutlykt, är att ni åker till Khai Nok,liten ö med stor mysfaktor.
Alla utflykter bokar ni på plats,på nån av alla thai resebyråerna.
Angående tipset om Red Onion som ligger just i Karon,om ni skall äta där rekomenderar jag att ni bokar i förväg.
Stället är rätt populärt,pröva ankan den är göör god.
Lycka till / SIAM
Om vi skall prata om stränder,tycker jag att ni inte skall missa Ya Nui beach,Laem sing beach eller Nai harn beach.
Dessa 3 stränder finns även dom på Phuket.
Varför inte ta en dagstur, eller sova över ett par nätter på Phi Phi Island,som ligger ca 2 h med stor båt från Phuket.
Kan tipsa om ett boende ,som vi var jättenöjd med som heter Banyan Villa .
Ett annat tips på en dagsutlykt, är att ni åker till Khai Nok,liten ö med stor mysfaktor.
Alla utflykter bokar ni på plats,på nån av alla thai resebyråerna.
Angående tipset om Red Onion som ligger just i Karon,om ni skall äta där rekomenderar jag att ni bokar i förväg.
Stället är rätt populärt,pröva ankan den är göör god.
Lycka till / SIAM
HEJ! Jag o min man åker till Karon nu den 23 januari. Helt underbart. Testa Freedom beach med longtailbåt. På Red Onion äter man en helt fantastisk rätt, ankbröst med apelsinsås. Oj oj, det äter vi så fort vi kommer dit, redan söndag 25/1. Vi ska bo i lägenhet bakom templet på Karon, jättemysigt. Hoppas att du kommer att trivas. Skippa Raya Island som blivit alldeles för sönderbyggt. Det var mysigt för 16 år sedan men nu är det bara STORA hotell. Komersiellt kan man säga.