Thailand i sommar

Av Heva
14 maj 2008 19:17
Visningar: 10238
Hejsan,
Vad ska man tänka på om mnu reser under sommaren till Thailand?
Hur är det med klimatet där? Nån med eget erfarenhet?
Vart ska man åka i s f?

Tacksam för svar
Av Mape
14 maj 2008 21:36
Du ska åka till sydöstra thailand där är minst regn,under sommaren,och Ko Samet är den ön det regnar minst på,och bäst väder.
Upplev Ko Sameth.
Av Bibby
14 maj 2008 22:45
Citerat från mape:
Du ska åka till sydöstra thailand där är minst regn,under sommaren,och Ko Samet är den ön det regnar minst på,och bäst väder.
Upplev Ko Sameth.
Vet inte helt säkert men hört att det finns malaria där,j ag var där en gång för flera år sen, jag drog direkt efter att en kompis informerade mig om det per sms.
Tråkigt var det dessutom, på ön alltså.
Av Mape
14 maj 2008 22:54
tråkigt!!!! Att du drog..... då fick du inte uppleva Ko Samet
Av Mpc
14 maj 2008 22:55
Citerat från bibby:
Citerat från mape:
Du ska åka till sydöstra thailand där är minst regn,under sommaren,och Ko Samet är den ön det regnar minst på,och bäst väder.
Upplev Ko Sameth.
Vet inte helt säkert men hört att det finns malaria där,j ag var där en gång för flera år sen, jag drog direkt efter att en kompis informerade mig om det per sms.
Tråkigt var det dessutom, på ön alltså.
du det sa man om ko chan med men vi blev bitna av mygg så bara den
Av Mape
14 maj 2008 22:58
jädrans skillnad på Ko Chang och Ko sameth där finns mygg på Ko chang alltså.
Av Mpc
14 maj 2008 23:31
Citerat från mape:
jädrans skillnad på Ko Chang och Ko sameth där finns mygg på Ko chang alltså.
ja stor som elikopter o dom kom i masser min fru såg ut på ryggen så hade en blid känt på henne så had han undra vad står det här då
Av Bibby
14 maj 2008 23:36
Jag förstår inte riktigt vad ni skriver pojkar, men jag blev varnad för KS precis när jag anlänt där, sen åkte jag till fastlandet strax efter.

Ni gör vad ni vill, men frågan var ställd och jag svarade.
Av Mpc
14 maj 2008 23:55
ja jag tro dig
Av Ronnyk
15 maj 2008 10:23
det var flera år sedan , finns ingen malaria längre!>Citerat från bibby:
Citerat från mape:
Du ska åka till sydöstra thailand där är minst regn,under sommaren,och Ko Samet är den ön det regnar minst på,och bäst väder.
Upplev Ko Sameth.
Vet inte helt säkert men hört att det finns malaria där,j ag var där en gång för flera år sen, jag drog direkt efter att en kompis informerade mig om det per sms.
Tråkigt var det dessutom, på ön alltså.
Av Ronnyk
15 maj 2008 10:30
Jag kan ok rekomendera Koh Samet, bra åretrunt ö , även Koh samui och öarna i Siam bukten funkar bra i juni-juli, jag va på Samui för ett par år sedan i juli och vi hade bra soligt väder hela tiden,
Av Heva
15 maj 2008 11:13
Tack allihopa för all info.
Som ny resenär vill man gärna höra andras upplevelser.
Tack ännu en gång till.
Av Sarisen
18 maj 2008 12:29
Min resa 2006 som startade dagen innan midsommar såg ut följande.
BKK 3 dgr ( mulet, fuktigt)
Ko samui 1 vecka ( mulet, regn, fuktigt)
Phuket 1 vecka ( Sol, sol och lite regn)
Kuala lumpur 3 dgr ( sol, moln om vartannat)
Bali 16 dgr ( svensk sommarvärme, lite kyligare på kvällen, ej i behov av AC)
BKK 3 dgr ( moln, fukt, lite sol)

Jag tycker att det är supersvårt med vädret i Asien och alla har verkligen olika åsikter. Bali som sägs ha ett jämt klimat året runt med högsäsong under våran sommar hade den värsta sommaren på 30 år när vi var där=). Alla säger att man ska åka till östra sidan i Thailand under sommaren för att slippa regnet, för oss var det tvärtom.

Oavsett så tror jag att du blir nöjd. Har själv bokat in resa den 10 Juli till Phuket.

Lycka till
10 juli 2008 22:53
Jag kom hem i tisdags (8 juli) från Phuket där det var hyfsat bra väder, alltså inget regn under min vecka. Däremot en del mulet men solen tar ändå om man vill bli färgad.
Veckan innan var jag i Hua Hin och Bangkok och likadant var det där med vädret. Ömsom sol, ömsom moln. Koh Tao var bäst vädermässigt med sol i 5 av de 7 dagar jag var där. Värmen känns vara ganska konstant till skillnad från i Sverige där tempen dalar så fort solen går i moln.
// O