Thailand i feb eller april 2011?
Jag funderar på att åka till Thailand med mina barn nästa år.
Vi har tänkt flyga Arlanda- Phuket och ska vara borta 2 veckor.
Nu är frågan vart jag hittar billigast biljetter samt hur långt innan jag måste boka?
Är det bäst att åka Arlanda-Phuket eller ska man ta BKK och sen flyga vidare därifrån?
Sen vill vi gärna ha tips på vart man ska åka efter Phuket?
Och hur man tar sig till dom olika ställena smidigast.
Tar gärna emot tips på boeende också på dom olika ställena.
Jag är ensam vuxen med två barn i åldern 15 och 9 år.
Vi har vart 2 veckor på Koh Samui tidigare.
Tack på förhand för alla svar.
Vi har tänkt flyga Arlanda- Phuket och ska vara borta 2 veckor.
Nu är frågan vart jag hittar billigast biljetter samt hur långt innan jag måste boka?
Är det bäst att åka Arlanda-Phuket eller ska man ta BKK och sen flyga vidare därifrån?
Sen vill vi gärna ha tips på vart man ska åka efter Phuket?
Och hur man tar sig till dom olika ställena smidigast.
Tar gärna emot tips på boeende också på dom olika ställena.
Jag är ensam vuxen med två barn i åldern 15 och 9 år.
Vi har vart 2 veckor på Koh Samui tidigare.
Tack på förhand för alla svar.
Finns det möjlighet då är det jätte skönt att åka direkt till Phuket tex. med Fritidsresorna, så brukar vi göra, men vill man se Bangkok då är det ett måste att åka till Bangkok och det är vad jag vet billigast med Turkish Airlines, eller Qatar, fast nu i juli åker vi med Thaiairways.
Åker du reguliert då är det till fördel att boka nu, så tidigt så möjligt.
Åker du reguliert då är det till fördel att boka nu, så tidigt så möjligt.
VI har precis bokat med Turkish Airlines, Köpenhamn-Bkk (men hade även bra pris från Sth). Kommer flyga 29/1-11. Var inte lika billigt att flyga till Phuket ju, men skönt att slippa resan söderut! Visserligen är det billigt att flyga inrikes i Thailand, vilket vore mycket bekvämare än att ta sig söderut på annat sätt.
Vi har vid tidigare tillfället tagit flyg till Bkk, stannat där ett par dagar, sen tog vi nattåget till Surat Tani vilket var jättebra o bekvämt. Därifrån tog vi färja till öarna i bukten, såsom Koh Tao, Koh Phanang, Koh Samui. Dessa öar kan verkligen rekommenderas oxå!
Lycka till!
Vi har vid tidigare tillfället tagit flyg till Bkk, stannat där ett par dagar, sen tog vi nattåget till Surat Tani vilket var jättebra o bekvämt. Därifrån tog vi färja till öarna i bukten, såsom Koh Tao, Koh Phanang, Koh Samui. Dessa öar kan verkligen rekommenderas oxå!
Lycka till!
Vi var i Thailand förra året i April och det var jättevarmt och regnade endat någon kväll men det var inget som berörde oss...bara skönt!! Vi bara myste =) Våra barn var då 1, 3, 11 och de klagade aldrig fast det var riktigt varmt. Solskydds kläder är att rekomendera för båda barnen, jag hade köpt en sol t-shirt till största också och den vart väl använd!! vi var på koh lanta!
Vi köpte våra biljetter genom ODENRESOR och de kostade 22 000 för oss till krabi, men när vi ska åka igen så går 12 åringen på vuxen och 2 åringen på barn biljett henne betalade vi endast strax över 1000 för och de andra två 25%+flygskatt ....priserna beror mycket på hur skatten ligger. Dessa resor har inte kommit ut ännu men de är snart på gång.
hoppas att ni får det underbart
Vi köpte våra biljetter genom ODENRESOR och de kostade 22 000 för oss till krabi, men när vi ska åka igen så går 12 åringen på vuxen och 2 åringen på barn biljett henne betalade vi endast strax över 1000 för och de andra två 25%+flygskatt ....priserna beror mycket på hur skatten ligger. Dessa resor har inte kommit ut ännu men de är snart på gång.
hoppas att ni får det underbart