Thailand eller Mexico?

15 sep. 2008 22:17
Visningar: 4508
Vad rekommenderar ni helst och varför: Phuket, Thailand eller Playa del Carmen, Mexico?

Passar båda om man är ute efter sol&bad, fest, shopping?

Tror ni man kan hitta 2 veckors charter för max 13000kr någon gång under perioden 30 januari - 22 februari?
16 sep. 2008 15:38
Hei

Min stemme går til Thailand...ikke nødvendigvis Phuket men Thailand generelt. Thailand er mer spennende på grunn av kulturen, maten, relgionen etc. En får god mat, bra service, hyggelige folk og prisnivået er ganske bra. Playa del Carmen og Cancun er preget av at det er mange amerikanere som dra dit. Her er mitt reisebrev fra Bangkok og Samui sist år: http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm

Mvh
Gard
http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder
Av Wildcat
16 sep. 2008 21:11
Kan bara rekomendera Phuket.
Det finns så mycket att göra.
Det är vackert och folket är trevliga, maten är underbar
stränderna många,långa och vackra.
17 sep. 2008 01:15
Mitt tips är Mexico... Jag har inte varit där men är mer intresserad av Latinokulturen än den Thailändska. Varken Phuket eller Playa del Carmen (misstänker jag) är väl symptomatiskt för respektive kultur eftersom de är stora turistdestinationer - tänk istället på vad du är mest intresserad av och vad du kan hitta i omgivningarna.
Av Nickeb
17 sep. 2008 06:23
För sol, bad, fest o shopping Spelar det nog ingen större roll du lär nog få ditt lystmäte ändå.

Jag hade valt PDC för jag trängs hellre med massa Amerikaner än med massa Svenskar (grannar), tycker dessutom det känns roligare att åka någonstans dit inte alla andra åker.

er på din profil att du är 18 år ung, mitt tips är att vänta och åka i slutet feb alt början av mars, då har jänäkarna Springbreak..... då är det drag o hålligång kan jag säga!!!
17 sep. 2008 09:35
Har inte varit i Thailand, men kan varmt rekommendera Playa del Carmen, Mexico. Var där för 3 år sen. Tog då en 3-veckers resa med Apollo för ca 13000:- Priset idag vet jag tyvärr inte. Flög även över 4 dagar till Havanna, Cuba. Finns många resebolag därnere som har paketresor över dit. Låg runt 3000:-
Mycket sol o bad i Pl del C men även mck mayakultur att se. Var runt en hel del.
Ska du äta, så gå upp ett par avenyer, där lokalinnevånarna har sina resturanger. Där kan du få en middag för 20-25:-
Jag bodde inte ute i hotell-gettot utan i stan. tyckte det var bättre o hade ett bra hotell.
Lycka till med resan!
Av Micke75
17 sep. 2008 17:14
Jag har varit på båda ställena och skulle nog välja Playa del Carmen i Mexico.
Det är lika turistigt där som på phuket, priserna skiljer sig nog inte så mycket tror jag... det kan nog vara lite billigare på phuket.
Om du vill ha billigare så åk till någon annan plats i Thailand och festa, typ Koh samet t.ex.
Festandet är nog detsamma, vi var där 2000 (Playa del Carmen), och då var det riktigt röj, kan nog tänka mig att det har hänt en del sen dess.... utbyggt alltså.
Sol och bad tror jag du uppskattar mer i Mexico då dom flesta stränderna där är korallstränder och riktigt kritvita, jag uppfattade Mexico också som renare överhuvudtaget, inte lika nerskitade stränder, åtminstone om man jämför Phuket mot Playa del Carmen.
Hur som helst så är nog båda ställena riktigt schyssta att åka till.

Lycka Till

Micke
Av Familyb
18 sep. 2008 16:48
Hej! Har varit på bägge ställena och i det här fallet skulle jag nog låta vädret avgöra. Vädersäkrast just den perioden är Phuket utan tvekan.
Annars runt mars/april slår nog PdC Phuket vad gäller sol och bad tack vare det turkosa vattnet och de kritvita stränderna, som du iof kan hitta även på öarna runt Phuket, men som sagt i feb är vädret lite säkrare i Phuket.
Vad gäller shopping är dock Phuket bättre och fest kan du hitta på bägge ställen.
Min presentationsbild här är förresten tagen i Playa del Carmen, otroligt vatten..... Prisbilden på 13000:- per pers borde inte vara något problem till nåt av ställena. Lycka till! /familyB