Jordanien
Twtherese,
21 okt. 2012
Updaterad av Mariefjall
för 12 år sedan
Hej,
vi tänkte ta en kryssning i röda havet och då är ett av stoppen i Aqaba, Jordanien. Frågan är om det är någon som har gjort en utflykt till Petra i kombination med något annat? Eftersom jag har svårt att gå jättelångt tror jag att det kommer att bli en kortare tur i Petra, kanske bara fram ...
Jordanien
Annika_59,
26 jan. 2015
Updaterad av Millin
för 9 år sedan
Hej ni som har erfarenheter av Jordanien!
Jag och min man åker dit på torsdag och har efter många rekommendationer här tagit kontakt med guiden Isam.
Vi har fått ett pris för två personer på 360 JOD för:
hämtning på flygplatsen till hotellet (10 km väster om Aqaba)
utflykt Petra/Wadi ...
Jordanien
Careli,
19 juni 2015
Updaterad av Bibby
för 9 år sedan
Efter att ha besökt Jordanien många gånger vill jag tipsa om en fantastisk privat taxi-guide, jag har åkt med honom över större delen av Jordanien så jag kan lova att han är kanon! Han är en säker bilförare, talar mycket bra engelska, är glad och lättsam och framför allt 100% pålitlig! Han kör över ...
Jordanien
Maria817,
3 apr. 2011
Updaterad av Anvi01
för 12 år sedan
I Jordanien finns mycket att se! I Aqaba ligger flera av de stora sevärdheterna inom räckhåll för dagsutflykter. Resebolagen ordnar bussutflykter, men vi skulle varmt rekommendera att istället anlita en lokal taxi. Det är billigare, och du har möjlighet att se allting i egen takt och på dina egna ...
Jordanien
Lindbladets,
27 mars 2010
Updaterad av Sjan
för 13 år sedan
Vi var några stycken som i mitten på mars 2010 åkte ner till Aqaba med Apollo. Vi hyrde en guide/taxi och det blev bra myclet billigare och mer personligt än att
åka med i Apollos bussresor. Killen vi åkte med hette Isam och var en ovanligt lång arab, mycket trevlig, kunnig, bra på engelska, bra ...
Jordanien
Berna1964,
20 feb. 2012
Updaterad av Berna1964
för 12 år sedan
Jag, en medelålders kvinna, har nyss kommit hem fr Jordanien ( Aqaba) efter en vecka tillsammans med en väninna. Vi är båda väldigt nöjda med resan, omtumlade av kulturkrocken ( ja, jag har rest i Oman och Fören. Arabemir., sydamerika osv tidigare...), det omväxlande landskapet,...fattigdomen....
...