Tanzania och -eller Madagaskar 2018

Av Wbecca
12 sep. 2017 19:36
Visningar: 442
Hej! Funderar på att åka till Tanzania eller Madagaskar, eller kanske både och, antingen till våren 2018 eller hösten 2018. Tips och råd om ställena välkomnas. Tanken är att volontärarbeta ett par månader för att sedan resa vidare. Var ska man välja att volontärarbeta och var väljer man att resa runt. Detta är en väldigt ny idé, därav så många frågetecken. Resekompis sökes också om någon skulle känna sig intresserad av detta.
Av Pda
12 sep. 2017 20:23
Vi bilade runt i norra delen av Madagaskar med chaufför, vilket är ett gott råd då vägarna är urusla. I bland kan de vara halvt bortspolade och skyltningen är gles. Vi har beskrivit lite i vår blogg: madeleinekrans.blogspot.se
Av Faed
22 dec. 2017 00:01
Hej! Jag är inne på att åka till Afrika i två månader nu i vår, potentiellt från slutet av januari. Funderar lite på Sydafrika, Mosambique, Malawi, Zambia och Tanzania. Hinner troligtvis inte alla men tänker mig dessa i den mån jag hinner. Kommer troligtvis också att åka själv, då det är svårt för de flesta att åka iväg på de sättet. Håller just nu på och rekar runt lite, men bollar gärna vidare med dig, potentiellt slår följe om vi råkar ha liknande planer! :) Är också väldigt intresserad av att volontära men samtidigt väldigt försiktig med vad man stöttar, därav försöker jag gå kontaktvägen för att se om det finns något bra sätt att göra nytta! Säg gärna till om du hittar något bra på den fronten!
Av Dryden
25 dec. 2017 21:08
Jag har "bara" varit på Zanzibar och det var väldigt trevligt. Det var dock renodlad semester och inget annat, så Tanzania som helhet kan jag inte uttala mig så mycket om. Än mindre om att jobba.

Madagaskar hade nyligen besök av Resfredag så där kan vi nog förvänta oss ett och annat inlägg framöver. Hon har redan postat ett inlägg om resan som sådan. http://resfredag.se/att-resa-till-madagaskar-2/