Tänk på vid resa med TUI (Fritidsresor)

Av Smsus
13 feb. 2017 11:56
Visningar: 1497
Hej,

var med familjen i Thailand i januari och hade en väldigt tråkig upplevelse av hemresan med TUI då vi drabbades av magsjuka och det saknades påsar i stolarna. Vill dela denna info då kanske inte alla tänker på detta men har fått veta av TUI att man endast fyller på påsar i stolsfickorna vid utresa från Norden, om de sen använts på utresan är stolsfickan tom på hemresan (när det kanske är vanligast att de behövs..).

Dessutom har personalen på planet ingen städutrustning och hänvisar till att anhöriga bör städa upp för att minska smittrisken. Överhuvudtaget fick vi ett väldigt tråkigt bemötande och många långa timmars hemresa med nerspydda kläder, skor - förutom magsjukan.

Fick information om detta vid kontakter med Tui efter hemresan där de oxå förklarade att inget av detta var deras ansvar, ingen ersättning för förstörda väskor & skor. Vi blev även av med saker då man till slut täckte golvet med plast & filt utan att kolla vad som ev låg på golvet. Dessa saker hittades på planet och vi väntade 40 min extra utan att återfå dem innan vi gav upp för den sjuka dotterns skull (hon fick hämtas med rullstol från planet). För vår del blev detta en så otroligt dålig upplevelse och i kombination med bemötandet av vår feedback kommer vi definitivt aldrig att anlita dem igen för nya semesterupplevelser.

13 feb. 2017 13:26
Citerat från Smsus:
Hej,

var med familjen i Thailand i januari och hade en väldigt tråkig upplevelse av hemresan med TUI då vi drabbades av magsjuka och det saknades påsar i stolarna. Vill dela denna info då kanske inte alla tänker på detta men har fått veta av TUI att man endast fyller på påsar i stolsfickorna vid utresa från Norden, om de sen använts på utresan är stolsfickan tom på hemresan (när det kanske är vanligast att de behövs..).

Dessutom har personalen på planet ingen städutrustning och hänvisar till att anhöriga bör städa upp för att minska smittrisken. Överhuvudtaget fick vi ett väldigt tråkigt bemötande och många långa timmars hemresa med nerspydda kläder, skor - förutom magsjukan.

Fick information om detta vid kontakter med Tui efter hemresan där de oxå förklarade att inget av detta var deras ansvar, ingen ersättning för förstörda väskor & skor. Vi blev även av med saker då man till slut täckte golvet med plast & filt utan att kolla vad som ev låg på golvet. Dessa saker hittades på planet och vi väntade 40 min extra utan att återfå dem innan vi gav upp för den sjuka dotterns skull (hon fick hämtas med rullstol från planet). För vår del blev detta en så otroligt dålig upplevelse och i kombination med bemötandet av vår feedback kommer vi definitivt aldrig att anlita dem igen för nya semesterupplevelser.
Oj vad trist, vet hur det är att vara sjuk på hemresan sen vår första spanienresa på 70-talet :-(

Det låter ju väldigt konstigt om de fyller på påsar vid nedresan och alla dessa skulle vara förbrukade, antingen ljuger de eller så borde det finnas påsar kvar på många platser som ni borde kunnat få.

Charterflyg är vad det är och vi undviker det så långt det är möjligt, har bara dåliga erfarenheter, värst av alla Primera Air med Apollo.....
Av Smsus
13 feb. 2017 13:46
Ja, charter är vad det är ;-).
Ett förtydligande, fanns påsar på andra platser i planet osv men det hjälpte inte när de första 5 kramperna snabbt tömde magen och deras stolsfickor visade sej tomma...därefter kom det i påsar :-).
Av Daquiri
13 feb. 2017 14:14
Fast att ni spydde ner er kunde väl inte personalen hjälpa? Var ni fullt friska när ni steg ombord? Annars kan man ju tycka att medhavd påse kanske skulle vara på sin plats om inget annat för sin egen skull.
Av Smsus
13 feb. 2017 14:48
Vi mådde finfint när vi gick ombord, problemen kom en timme efter första (för vår del enda) serveringen... Min poäng med detta är dock att vara medveten om att det inte fylls på påsar vi hemresan och vid minsta tecken på magproblem kolla så man har, eller som du skriver, ha med egen... Får man problem av detta slaget ska man heller inte räkna med någon förståelse från Tui.