Italien
Sandramaria90,
10 juli 2016
Updaterad av Palazzi
för 8 år sedan
Hej! Flyger till Milano och två veckor senare flyger vi hem från Rom. Däremellan tänker vi förflytta oss via tåg och är ute efter stränder, fina vyer och äventyr. Vår planering hittills är att ta oss till Genova efter Milano, besöka Portofino och sedan vidare mot Cinque Terre. Men därefter vet vi ...
Frankrike
Jjennylii,
12 maj 2015
Updaterad av Nisse2ears
för 9 år sedan
Hej!
Jag åker tillsammans med min pojkvän och tågluffar två veckor i början på juli. Målet är att hinna besöka frankrike, franska rivieran, italien och spanien. Har hört att det ska vara jättedyrt att resa in till Frankrike, stämmer detta?
Vad ska man ha för tidsplanering? Är det bäst att vi ...
Italien
Blommanmin,
27 apr. 2014
Updaterad av Susita
för 10 år sedan
Hej! Jag och en kompis ska tågluffa i Italien i en vecka. Start i Milano och slut i Pisa.
Vill ha alla restips jag kan få. Är det värt att stanna till i Genua? Tänkte även stanna till i Porto Fino. Kan man bo på enklare Hotel eller vandrarhem där, som inte kostar så mycket. Som sagt var öppen ...
Italien
Sisso,
18 okt. 2010
Updaterad av Maryo
för 14 år sedan
Hej!
Spånar på en resa till Italien.
Funderar på att flyga till Milano för att sedan tågluffa längs med västkusten ner till Sicilien.
Någon som har erfarenhet av liknande?
Är tåg ett bra sätt att ta sig fram? Får man se mycket eller missar man mycket och istället borde köra bil?
Tacksam ...
Frankrike
Jenniferifver,
13 jan. 2014
Updaterad av Jenniferifver
för 10 år sedan
Hej!
Jag och min pojkvän ska tågluffa i Frankrike och Italien i sommar.
Vi tänkte ta flyget ner till Paris och sen tåg längst kusten till Nice för att sedan åka över till Italien och försöka ta oss till Rom.
Är det någon som har några tips och råd om tågbolag, platser att besöka, hotell ...
Italien
Iloveitaly,
10 apr. 2009
Updaterad av Marcoe
för 15 år sedan
hej, vi funderar på att tågluffa till rom från stockholm - vet någon lämpliga vandrarhem och hur lång tid det tar med tågresa från Stockholm ? ... Marcoe: Tror det tar cirka 2 dagar från Köpenhamn till Rom, så då tar det väl c:a 2,5 timmar från Stockholm.
Ett tips på boende är vandrarhemmet Il ...