Tågluffa i Europa sommaren 2015

Av Jenni13
28 jan. 2015 23:09
Visningar: 326
Hej alla!

Är en tjej på 23 som är väldigt sugen på att tågluffa i Europa i sommar.
Kan tänka mig i stort sätt vilka länder så helst. Vill hinna med att se och göra så mycket som möjligt!

Min tanke är att åka i juni/juli och vara borta i ca en månad och hinna med så mycket som det bara går :)

Är det någon som är intresserad? Öppen för alla förslag!
29 jan. 2015 19:33
Hejsan
Har vart i samma tankar själv ett tag nu men vill helst inte resa själv... Ju fler desto bättre i de här fallen!
Sommarn är nästan ett måste med tanke på att det oftast finns mer aktiviteter på destinationerna även om folkmängden oftast är lite mer och man behöver bara halva bagaget jämfört med vintern ^^
Har kollat runt lite och det finns rätt smarta EU tåg kort så bara välja destination, stanna hur länge man tycker och sen bara vidare :)
Lite kortfattat är mitt namn John och jobbar/bor nere i sommarstaden Varberg!
Hör av dig om du finner intresse.
Av Jenni13
5 feb. 2015 21:30
Låter bra :) vilka länder/städer är du sugen på och är det något speciellt du vill se?
27 feb. 2015 14:14
Hej Jenni,

Jag är också väldigt sugen på att tågluffa då jag gjorde det förra sommaren och fick mersmak. Min plan är att flyga ned till Spanien och Portugal för att utforska kustremsan och sedan åka tåg hem via Paris och Tyskland. Om du tycker det låter spännande så får du gärna höra av dig.

//Karin
28 feb. 2015 05:41
Är själv inne på detta spåret som du kan se i min annons XD.. du som ville se landsbyggden .. hur är det med nordvästra frankrikes landsbyggd gar lite vänner man kan stanna hos något dygn om intresse skulle finnas ;) avstannat lite på min annons men jag hade iallafall tänkt åka efter dwn 18 juni å vara borta en månad och då är främst amsterdam berlin paris på tapeten sedan är jag ganska flexibel men vill givetvis hinna med lite allt möjligt.. har ej varit å tågluffat innan men rest en del både ensam och med folk.. kan lite grundläggande tyska. Min franska är tvärdålig.. är fotointresserad å tackar ej ofta nej till en öl eller 2 .. glad å massor av energi kommer ha hängmatta med mig så boende är ej jätteviktigt mer än att det typ är tak över huvudet XD..
ser fram emot att höra av er.
Mvh Markus
p.s. Har en fb grupp med namnet : tågluff europa sommaren 2015.. bara att gå med där det finns lite likasinnade ;)