Tågluffa i Europa

3 apr. 2012 08:36
Visningar: 664
Hej!
I juni någon gång tänkte jag dra ut på en tågluff i Europa i ca 2 veckor, men mina kompisar har antingen inte råd eller vill på typiska fest-,sol- och badsemestrar, vilket jag inte alls är intresserad av! Jag vill upptäcka saker, besöka många olika platser, fota och uppleva.
(Självklart vill jag sola, bada och festa, men det är inte mitt huvudsakliga syfte med resan...)

Någon som är på?
/Lina
5 apr. 2012 20:49
Hej!

Jag tänkte också dra iväg sådär på tågluff, men samma här har ingen råd eller samma intresse. Är du stadstyp eller naturtyp? Har du tågluffat förut? Vilka länder hade du tänkt dig? Jag är flexibel och spontan, tycker det är kul att resa så mig spelar det inte jättestor roll var man åker, det är väl mer vad man gör av det. Men jag kan alltid rekommendera länder och städer, om du inte redan varit där förstås?

Vi kan pratas vid på mail kanske? (Logga in för att se e-postadress)

/Olle
Av Iisa
8 apr. 2012 19:39
Hallå!
Jag har bestämt att jag ska ut på tågluff i sommar, så jag är på!
Jag har tidigare rest runt i europa, men då mest i västra delen, så östeuropa lockar mig.
Men Frankrike och Spanien går bra det med, kanske ta sig ner till Marocko? Eller till Italien och ner till Grekland? Jag är på det mesta och gillar att ta saker som det kommer!

/Isa
25 apr. 2012 02:27
Låter ganska precis som vår ideé till sommaren! Vi är tre stycken i dagsläget som funderar på att åka runt den 17e juni, platser vi har på kartan är Berlin, Venedig, Kroatien och eventuellt London. Tänkt att skaffa oss ett 22 dagars pass. Man ser ju om pengarna räcker dock!

Saknar dock en fjärde person till gänget så vi kan hyra in oss på alla dessa ställen som är anpassade ett sällskap på fyra :) Sen att planera en resa där en helt random inkluderas måste ju vara as häftigt!

Två killar och en tjej som hitentills är redo, någon som känner sig sugen på att hänga med oss i ett par-tre veckor?
Av Zyndria
8 maj 2012 17:07
Hej!
Jag ska också ut och tågluffa i sommar. Hade tänkt mig en månad dock men kan vara kul att börja redan tillsammans med någon/några. Jag är intresserad av att upptäcka nya storstäder men även mindre byar och eventuell natur. Jag är öppen för förslag.
Av Peppy
10 maj 2012 23:04
Tjena! Jag vill också ut och luffa runt i Europa, se så mycket man hinner med.. Tänkte mej maj/juni, 22 dagar eller månad :)
Av Sanne88
27 maj 2012 11:08
Hej!
Jag planerar också att tågluffa 2 veckor i början av juni och reser ensam än så länge. Jag tänkte åka mellan 4-15 juni och jag vet att jag vill besöka Brygge (Belgien), vackra städer i Schweiz och Österrike, Prag och avsluta med Berlin innan jag åker tillbaka.

Ett av målen med resan är att vandra och cykla i Alperna, vilket jag aldrig har gjort tidigare. Någon som är intresserad av detta? :) Jag var i Innsbruck förra sommaren och det var hur vackert som helst!

/ Sanne