Tågluffa Europa till sommaren

16 apr. 2016 02:08
Visningar: 30
Tjena!
Jag har varit taggad på att tågluffa igenom Europa nu i ett tag, dessvärre som alla andra här har jag ännu inte hittat en reskompis, därför söker jag nu sköna människor att dela denna resa med!

Vill fara iväg någon gång mellan juli-augusti!

I min tågluffning vill jag uppleva lite av allt möjligt men favoriten har alltid varit att uppleva naturen!
Några exempel jag vill hinna med under resan är vandra upp i berg, cykling, sightseeing i städer, besöka fina mindre byar, fina stränder, äta god mat och är självklart öppen för grymma alternativ!
Av Sofiaem
16 apr. 2016 08:46
Hej!
Jag är också inne på att tågluffa till sommaren, och letar efter någon/några att åka tillsammans med. Jag är precis som du mest intresserad av naturupplevelser, men vill självklart också se städer och annat! Har du någon tänkt rutt för resan? Jag är känner att jag är väldigt flexibel, för det finns så många platser i Europa som skulle vara roliga att besöka!

Lite om mig: jag är en 20-årig tjej som till vardags pluggar till måltidsekolog i Örebro. Jag gillar att träna, laga mat och upptäcka nya platser och kulturer. Är inte jätteintresserad av att vara ute och festa, men någon enstaka gång kan det vara kul också!

Jag kan dock inte åka iväg förens v.32 (andra veckan i augusti) då jag har sommarjobb fram tills dess. Men det går ju att mötas upp ute i Europa om man inte kan börja resan vid samma tidpunkt:)
16 apr. 2016 09:33
Tja!

Jag och en kille ska tågluffa i Juli (9.7 =>) och försöker hitta några andra som skulle vilja hänga med. Vi har inte hunnit planera nånting än utan vill hitta mer människor att åka med först.

Jag själv vill också uppleva olika matkulturer, naturen, stränder osv. så mycket som möjligt. Om du vill/är intresserad av att haka på så kan jag lägga till dig på Facebook så vi kan diskutera mer där.

//Riikka