Europa
Elinma,
26 apr. 2019
Updaterad av Andreassofus
för 5 år sedan
Hej! Jag har tänkt tågluffa ensam i Europa i höst i två veckor och då till Danmark, Polen och Tyskland.
Har ännu inte bestämt exakt min rutt men jag tänker ungefär Uppsala (start) - Köpenhamn - Berlin - Gdansk - Rostock - Malmö - Uppsala (avslut)
Mina främsta frågor är:
1. är det värt att ...
Europa
Evelinanilsson,
17 mars 2019
Updaterad av Omgitisalex
för 5 år sedan
Hej! Vi har tänkt oss på en tågsemester i Europa under första halvan av juli i år och vi är två vuxna + två barn (9 resp 12 år). Ungefärlig resrutt blir Gdynia-Krakow-Wien-Bad Gastein-Venedig-Pisa-Cinque Terra-Tyskland och hem igen. Är det bäst att köpa Interrail-kort eller biljetter sträcka för ...
Europa
Daniel11,
15 feb. 2018
Updaterad av Labkid
för 6 år sedan
Hej käraste tågluffare!
Jag är ganska sugen på att tågluffa genom Europa, därför vänder jag mig till er experter som har redan varit eller kanske ska ta sig igenom Europa med tåg.
Jag har lite dåligt med koll på vad som är värt att se och uppleva. Eftersom att tiden jag tänkt resa är under ...
Europa
Moastrob,
5 nov. 2017
Updaterad av Angie_sthlm
för 6 år sedan
Hejsan! Jag ska åka på tågluff genom Europa tsm med en kompis och med de platser som vi vill hinna med kommer vi behöva vara borta längre än 1 mån skulle tro lite över 2 månader, det vi då undrar är om man ska köpa interrail kort för första månaden och då resa i västeuropa där det är lite dyrare ...
Europa
Feliciajm,
17 maj 2017
Updaterad av Ischaaa
för 7 år sedan
Hej!!
Jag och några kompisar ska tågluffa i östra Europa nu i sommar. Nu står vi i valet och kvalet om vi ska köpa Interrailkort eller köpa biljetter på plats. Vår rutt kommer vara:
Gdansk - Budapest
Budapest - Belgrad
Belgrad - skopje
Skopje - Ljubljana
Ljubljana - rimini
Är det ...
Europa
Linusf,
28 mars 2017
Updaterad av Linusf
för 7 år sedan
Vi är fyra grabbar som tänkte ge oss ut i Europa i sommar. Vi tänkte åka i två veckor och just nu har vi tänkt besöka Berlin, Prag, Venedig, Paris och Amsterdam. Vi har dock lite problem med att sätta en budget. Tanken är att vi ska försöka leva så billigt som möjligt tex så billiga mat som möjligt ...