Schweiz
Glada_lena,
14 feb. 2015
Updaterad av Canada2000
för 9 år sedan
Hej alla glada resnyfikna. Jag är super sugen på att tågluffa i Schweiz. Vill åka med glasiärexpressen. Någon som gjort det och har lite tips med bilder. 😀😀 ... Canada2000: http://www.reseguiden.se/artiklar/varldens-basta-tagresor-353
Tyvärr bara pappersbilder men ska digitalisera dem någon gång. ...
Kroatien
Lina21,
13 maj 2014
Updaterad av Lina21
för 10 år sedan
Hej!
jag och min pojkvän ska tågluffa i sommar. Tänkte oss ungefär Österrike-Italien-Slovenien-Kroatien-Tjeckien. Känner att jag har koll på de flesta länderna och vad jag vill se/göra/äta. Är dock lite osäker på Kroatien.
Tänkte bo i Rijeka två nätter och åka på dagsutflykter till Krk och Pula ...
Europa
Juliia,
4 apr. 2014
Updaterad av Worldofmarie
för 10 år sedan
Hej!
Jag och min sambo är sugna på att tågluffa i Europa !
Vi har tänkt två veckor, eftersom vi kom på det så sent..
det är tyvärr många länder som vi vill uppleva, men frågan är om vi hinner det.
Vi är sugna på :
Amsterdam - Paris - Barcelona - Nice - Rom - Venedig - Kroatien - Österike ...
Europa
Emeliesand94,
18 mars 2018
Updaterad av Gunillad
för 6 år sedan
Hej!
I juli tänker jag & min sambo köra en tågluff i Europa. Vi har kommit överens om en rutt, men som absolut kan komma att justeras. Tanken är att vi ska tågluffa genom: Danmark (Köpenhamn), Tyskland (Berlin), Schweiz, Italien (Milano & Rom), Österrike, Slovakien & Kroatien.
Har ni några ...
Europa
Kevin98,
19 juli 2018
Updaterad av Ixploretheworldcom
för 6 år sedan
Hej, jag är en kille på 20 år som planerar att tågluffa runt i Europa själv i ca 1 månad.
Jag planerar att åka till Frankrike (Paris, Nice, Cannes), Italien (Rom och kanske Milano/Venedig) och sen så vet jag inte riktigt ifall jag borde åka mot Spanien eller typ Västeuropa (Schweiz/Österrike) ...
Kroatien
Norafribergg,
21 nov. 2018
Updaterad av Linda_100
för 6 år sedan
Hej! Spanar på nästa års resor och ett av mina mål är att flyga mindre så kollar på att åka tåg till Kroatien. Har någon nåt tips över färdväg/stationer/seder? Bonustips på områden för boende i Kroatien som känns hyfsat lugnt då jag åker som ensam tjej. ... Linda_100: Vi gillade Dubrovnik, ganska ...