Tågluff sommaren 2015

25 dec. 2014 21:21
Visningar: 308
Nu är det sista chansen för mig att komma billigt undan då jag fyller 25 till våren därmed vill jag äntligen komma iväg på en tågluff, var jag tänkt åka är ej skrivit i sten men de som jag garanterat vill hinna med är i alla fall följande:
Amsterdam, Berlin, Hamburg och Frankfurt sen är det lite åt Spanien och frankrike med som är tanken. Så om någon är intresserad av att slå våra skallar ihop och komma iväg så är jag på, gärna någon som är lite öppen för lite galenheter då jag är lite spontan i bland samt helst inte någon som bara vill mega supa på varje ställe vi kommer jag har inget emot lite fest men det finns ju gränser, jag kommer ha med en ordentlig kamera så bilder kommer det att finnas massor av, vill gärna hinna se lite historiska grejer med men självklart kolla upp vad de olika backpackers-ställena har att erbjuda med.
Är relativt resvan, hade tänkt mig att köpa ett 30 dagars interrailkort.
Nu blev det mycket här men jag kommer tidigast kunna åka mitten av juni och senast vara hemma till runt den 20 august.
så om det finns någon likasinnad så tveka ej att skriva. (kan lägga till att jag är skåning så man är beredd på det)
26 dec. 2014 13:54
Hej!
Jag har också planer på att tågluffa till sommaren.
Din rutt låter ungefär så som jag själv har tänkt mig.
Är du sugen på att slå skallarna ihop är det bara hojta till!
26 dec. 2014 16:15
Tja!
Detta låter jävligt intressant alltså! Jag hade tänkt samma rutt typ också :)
3 jan. 2015 15:41
Skrev även i ett inlägg tidigare, jag är på! Ska vi skapa en fb-grupp?
3 jan. 2015 18:46
Citerat från Saannndra:
Skrev även i ett inlägg tidigare, jag är på! Ska vi skapa en fb-grupp?
Här är en grupp jag skapat :
Tågluff europa sommaren 2015 öppet för offentliga
5 jan. 2015 03:54
Hej
Du låter som någon jag skulle trivas att resa med.
Hade tänkt mig något liknade som dig.
27 feb. 2015 15:14
Tjena! Jag letar oxå polare att tågluffa med till sommaren, då mina vänner antingen pluggar/jobbar eller har för lite pengar. Jag tycker rutten som Gummitarsan skrev låter schysst!! Hade varit soft om vi kunde snacka mer i nån fb-grupp. Jag försökte söka på " Tågluff europa sommaren 2015" men hittar ingen grupp med det namnet. Vet inte ens om denna diskussionen fortfarande är aktuell , nårra månader sen nån skrev men alltid värt att testa haha ;D
27 feb. 2015 18:00
Gruppen finns kvar dock har intresset avsvalnat helt.. jag som är mest intresserad är på praktik å åter en snabbis i mitten av april. Eftetsom jag ej kunnat styra upp det hela vet jag ej vad som gäller för de andra men jag kommer iallafall åka runt den 20e juni.. vill du hänga på så låter det som en bra ide.. men annars är det bara att adda mig på FB markus thornberg är det som gäller så hör jag av mig asap... dåligt internet men kollar nästan varje dag iallafall ;) ser fram emot att höra av dig/er mvh markus
Av Erikaao
27 feb. 2015 21:24
Har också tänkt tågluffa 3v-1mån i Europa nu i sommar (någonstans mellan 1 juni - 20 juli). Har tänkt mig liknande länder men kanske även en sväng till några ställen i Östeuropa. Tänker att det är bra att ha en plan kring rutten men tar det nog lite som det kommer. Vill uppleva kultur, matkultur, en del sevärdheter/museum och nattliv men mest bara hänga runt, fotografera och få en bra uppfattning och känsla av länderna. Åker såklart gärna med någon men kan tänka mig bara mötas upp någonstans om jag inte hittar någon/några att dela hela resan med :)
28 feb. 2015 05:23
Ja som sagt kommer ej åka innan den 18 juni pga praktik på fartyg.. men keep me posted så får vi se om vi kan mötas upp.. har själv funderat på öststaterna lite e på g till ventspil nu i lettland as we speak å ska se vad de har att erbjuda XD
28 feb. 2015 05:32
Det är alktså FB gruppen med namn tågluff eurooa sommaren 2015 som är det korrekta namnet på gruppen jag är admin och på min pressbild står jag med gröna regnkläder svart flytväst och en flower power damvippa i handen :)
Av Kurd87
12 mars 2015 11:30
Hello där jag är intresserad att va med tågbluff
16 mars 2015 19:56
som sagt innan är det den 20 juni som jag börjar min resa genom europa med start i köpenhamn sedan amsterdam sedan vidare på obestämd plats, läser du högre upp så ser du att det finns en offentlig grupp bara att gå med så höres vi där
Av Akumie
18 juni 2015 01:19
Tågluffa 19 Juni+
Jag fyller 29 i augusti men folk säger jag är mer som 20 ibland
Hur som helst har 3 veckor sememster från den 19 Juni, kan få 4 men 3 är garanterad och jag har ingen anning vad att göra

Har aldrig tågluffat eller rest utan familjen om man inte räknar Danmark då men det verkar kul

Kan Spanska samt kommunicera grundligt på Franska om det behövs så ja destination spelar ingen roll men Amsterdam skulle man vilja testa minst en gång i livet om så bara för att röka på lite och någon hora
Jadu man måste ju få testa allt minst en gång i livet medans man är relativt ung haha

Är inte för sol och bada utan mer för att utforska saker men någon fest hit och dit skulle inte vara fel dock
Spelar ingen roll var egentligen så länge man får se världen och komma bort

Bor i Skåne, hör gärna av dig
18 juni 2015 16:14
tjena man!
Tyvärr har min praktik blivit förlängd till den 18 juli senast men kommer åka till Amsterdam för ett par dagars euforia i den andan du beskriver det kommer ske runt den 20 juli plus minus någon dag, tänkte mig The real amsterdame experience dvs lite msått och gott samt museer m.m.
kanske en runda förbi redlight XD.. ill keep in touch..
Av Alanea
20 juni 2015 00:13
Någon i den här tråden som har några konkreta planer för tågluff fortfarande? Är mycket pigg på att se mig runt i Europa! 😀 glad social och trevlig tjej söker ressällskap! 😉 vill se mig omkring!
12 juli 2015 12:17
Nu sket det sig för mig i allafall.. fick jobb på sjön i 3 veckor så får ännu en gång hoppa en tunda tågluff :*(