Tågluff i Europa

28 dec. 2012 21:23
Visningar: 362
Hejsan!
Jag hade tänkt börja plugga hösten 2013 och vill gärna göra en minnesvärd resa innan jag binder mig med studierna:)
Jag har länge haft en dröm om att driva omkring i Europa och bara upptäcka andra länder. Det finns ännu ingen vidare utarbetad plan, utan vill först se om någon kan tänka sig att hänga på. Vet heller inte hur lång tid jag ska vara ute, men i alla fall en månad, kanske mer, beror lite på min ekonomi:) Tanken är att jag ska dra ut i april någon gång.
Hör gärna av er vid intresse!
/Emma
Av Goezi
13 jan. 2013 19:54
Hej!
Jag har länge haft nästan en identisk plan som din. Att bara ta tåget rätt ut i Europa och se vad det har att erbjuda. Driva runt lite på måfå. Se vart man hamnar. För tillfället är jag Au pair i England men slutar här antagligen i början av mars. Då vet jag inte alls vad jag ska hitta på utan har som sagt haft plan på tågluffa.

Jag hade även velat göra det under vårkanten då allt börjar blomma. Älskar natur och bara vandra omkring. Jag har tänkt lite att se några större städer, som Paris, Rom osv. men helst mest mindre orter och ta dagsvandringar i närområdet.

Vad vill du ha ut med din tågluff?
20 jan. 2013 18:26
Hejsan!
Pantalaimon; Jag har varit inne och läst på din tråd, men ni verkar vara så många plus mycket party och det är inte riktigt vad jag letar efter:)

Goezi; Där är vi lika:) Jag vill gärna se kända resmål och ha coola turistbilder, men jag vill även hitta mina små smultronställen. Upptäcka det utanför resebroschyrerna.
Vad jag vill ha ut är en massa foton och minnen, erfarenhet och att växa i mig själv, veta att jag klarar mig på egen hand, och att jag kan bryta mig från invanda roller.
Jag älskar att bada och kommer vilja göra det mycket. Som du gillar jag också natur, det finnas så mycket vackert att upptäcka.

Vad vill du ha ut av en sån tågluff?
Av Goezi
28 jan. 2013 19:15
Oj, vet inte vad jag ska börja. Du satte det som "huvudet på spiken" som det heter. Det är mer eller mindre precis så jag också vill ha det. Allt jag skriver nu känns som om du redan sagt och att jag kommer här och bara omskriver.
Men ja, det jag skulle vilja få ut av en tågluff är få ett äventyr, att inte gå hemma i invanda banor. Även om jag för tillfället sitter i England just nu pga av samma anledning så känner jag mig inte redo att vända tillbaka hem. Jag är rastlös och vill springa av mig. Se mig omkring och bara njuta av allt vackert som finns just utanför
Sveriges gränser. Inte behöver man åka runt världen än för att få se något fint? Inte än i alla fall.

Jag har aldrig riktigt varit något av en störregrupp-människa men älskar att prata om jag känner mig bekväm i det lilla sällskapet. Tänker mig att när man tågluffar träffar man på en massa människor men oftast inte för många åtgången. Det kan ge mig övning att lära känna fler och få självförtroende av att veta att jag kan göra det jag vill även utan att känna alla.

Men annars är det precis som du skrev. Se kända turistiska saker för att få kul, bra och annorlunda kort av dem. Älskar att ta kort. Lite av en hobby när tiden räcker till. Men storstäder är inte lika roligt som mindre orter. Har alltid haft mer roligt i mindre konstellationer än i stora. Så hitta min "egna" småstad/by hade varit ett rolig sak att göra. Väst som öst spelar inte så stor roll. Kommer dock nog inte åka till öst alldeles själv nu men med sällskap har jag inga problem med det.
6 feb. 2013 20:10
Låter precis som mig det:)
Jag är inte heller särskilt intresserad av att resa i stor grupp, utan hellre att man träffar lite folk på vägen då. Behöver också boosta mitt självförtroende ordentligt^^
Har du några speciella länder du vill besöka?
Av Goezi
8 feb. 2013 17:32
Hmm, speciella länder att besöka.. Det har jag nog inte, eller kanske Luxemburg. Irland vore annars fint men känns fel håll ifall man vill tågluffa.
Har egentligen fler platser jag skulle vilja besöka än länder. Några är Prag, Rom, Venedig, Området runt Nice och södra Spanien. Det sistnämnda vet jag inte varför. Känns bara som om det skulle vara fint att åka dit.
Några ställen du är mer inriktad på? :)
28 feb. 2013 22:00
Hejsan!
Jag är inte inne här så ofta trots mina planer. För mycket som händer i livet för tillfället^^
För att vara ärlig så har jag försökt förlika mig med tanken på att resa med en kille, när min önskan egentligen var en tjej, vilket jag dåligt nog inte skrivit i min tråd.
Och jag måste erkänna att jag inte är bekväm med tanken, inget illa menat, men är man inställd på något, så...
Kan du dock hitta något positivt (klart det finns positiva saker med det) så är du mer än välkommen att dela med dig av det:)

Och ursäkta om jag upptagit din tid, jag hoppas du kan hitta eventuellt en annan reskompis.