Europa
Johanna88,
1 juli 2013
Updaterad av Trea
för 11 år sedan
Jag och min vän ska på två veckors tågluff i mitten av augusti. Vi börjar i Göteborg och vill avsluta i Berlin! Vi hade tänkt couchsurfa och kanske ta med ett tält!
Vi är båda under 25! Vi skulle vilja ha alla tips och råd vi kan få, vart man bör åka, vad man inte vill missa, hur man reser så ...
Frankrike
Jjennylii,
12 maj 2015
Updaterad av Nisse2ears
för 9 år sedan
Hej!
Jag åker tillsammans med min pojkvän och tågluffar två veckor i början på juli. Målet är att hinna besöka frankrike, franska rivieran, italien och spanien. Har hört att det ska vara jättedyrt att resa in till Frankrike, stämmer detta?
Vad ska man ha för tidsplanering? Är det bäst att vi ...
Europa
Burtonemma,
20 juni 2006
Updaterad av Candy
för 18 år sedan
När är bästa tiden man kan tågluffa i Europa? Kan man göra det på hösten tro? ... Stevster: Hej!
Tågluffa kan du göra året om... Under sommarmånaderna (juni-aug) är det dock många fler som är ute och backpackar/tågluffar vilket medför att det blir mer folk på tågen och lite svårare att hitta ...
Europa
Jlb2,
16 mars 2015
Updaterad av Barabrittiskt
för 9 år sedan
Hej, jag och min kompis tänkte i mitten/slutet av juli och en månad framåt tågluffa i Europa.
Vi tänkte lägga upp det ungefär såhär med start från Göteborg
Berlin, 2 nätter
Amsterdam, 2 nätter
Paris och någon mer liten fransk stad, 5 nätter
Rom, 2 nätter
Venedig, 2 nätter
Någon bergstad ...
Europa
Elinma,
26 apr. 2019
Updaterad av Andreassofus
för 5 år sedan
Hej! Jag har tänkt tågluffa ensam i Europa i höst i två veckor och då till Danmark, Polen och Tyskland.
Har ännu inte bestämt exakt min rutt men jag tänker ungefär Uppsala (start) - Köpenhamn - Berlin - Gdansk - Rostock - Malmö - Uppsala (avslut)
Mina främsta frågor är:
1. är det värt att ...
Europa
Evelinanilsson,
17 mars 2019
Updaterad av Omgitisalex
för 5 år sedan
Hej! Vi har tänkt oss på en tågsemester i Europa under första halvan av juli i år och vi är två vuxna + två barn (9 resp 12 år). Ungefärlig resrutt blir Gdynia-Krakow-Wien-Bad Gastein-Venedig-Pisa-Cinque Terra-Tyskland och hem igen. Är det bäst att köpa Interrail-kort eller biljetter sträcka för ...