Italien
Beatriice93,
24 juli 2018
Updaterad av Strandenborg89
för 3 år sedan
Hej. Jag och min sambo reser till sorrento på torsdag morgon. Vi flyger till neapel och vi tänkte ta tåg eller buss till sorrento.
Är det lätt att hitta till tåg eller buss för att börja med? Kan man betala på bussen och vid tåget?
Är det någon som vet ungefär vad det kostar?
Så vi inte bör ...
Italien
Fridaaw,
21 okt. 2016
Updaterad av Marcoe
för 8 år sedan
Hej!
Jag & min sambo åker nästa vecka till vackra Amalfikusten för första gången!
Jag börjar bli lite smått nervös, det är ju inte bara bara att ta sig till Positano, jag tar gärna emot tips & råd från er som har lite erfarenhet av detta.
Vi flyger till Neapel och ska sedan ta oss vidare till ...
Italien
Cicci64,
4 jan. 2016
Updaterad av Mlin_b
för 8 år sedan
Vi åkrr till Rom och Neapeltrakten i juni. Skulle vilja ha tips på vackra, genuina och mysiga stälken för bad lch kustliv. Har dökt lite på Amslfikusten och vissa orter i Lazio t.ex Gaeta. Tar tacksamt emit alla tips och råd vi kan få. Åker flyg, tåg och buss. ... Mlin_B: Jag och min kille var i ...
Italien
Elke69,
9 maj 2010
Updaterad av Kristinau
för 14 år sedan
Hej
Jag är sugen på en tripp till Italien.
När är bäst tid att åka?
Jag vill besöka Colosseum, vad mer bör man se i Rom?
Jag har hört att det går tåg tillNeapel från Rom. Jag vill fortsätta till Ischias.
Hur lång tid tar den resan? Pris?
Boende på Ischias?
Tacksam för svar!
Jag kan tipsa ...
Italien
Spockfejan,
10 dec. 2016
Updaterad av Spockfejan
för 7 år sedan
Jag och min man ska åka till Amalfi kusten i juli 2017. Har bokat boende i Minori. Tänker flyga till Neapel. Behöver tips på transfer från och till flyget. Tar man tåg till Salerno? Båt eller buss sista biten?
Vill veta så att logistiken funkar smidigt. ... Spockfejan: Stort tack för tipsen! Det ...
Italien
Bloggithailandse,
13 juni 2013
Updaterad av Rallarnasros
för 11 år sedan
Första resan till Italien! Nåt allmänt att tänka på?
Har förstått att det smartaste draget inte är att dra dit mitt i Juli?? Varmt och dyrt? När föredrar ni att vara där?
Vad tror ni om resrutten Neapel - Sorrento - Positano - Amalfi - Ravello ?
Något särskilt vi måste se i byarna mm? :)
...