Tåg i Vietnam

Av Stugan
12 maj 2011 19:54
Visningar: 1408
I september går turen till Vietnam. Vi funderar på att ta tåget från Nha Trang till Hoi An. Vet någon om Återföreningsexpressen går på kvällen från Nha Trang så att vi kan välja en nattresa med sovvagn?
30 maj 2011 09:05
Hej,

Det finns inte tågstation i Hoi An. Då du måste steg ur ut från tåget i Da Nang, och sent ta bussen eller taxi till Hoi An (ca 50 minuter).

Tågschema från Nhatrang till Da Nang (524Km)

Tågs namn Avgång Ankomst
SE2 02:36 11:51
SE4 05:38 12:30
SE6 23:54 10:18
SE8 13:28 23:12
TN2 18:36 06:38

Själv har jag inte mycket erfarenhet om att åka med tåget här i Vietnam, men har haft höras att SE2 är bra tåg som åker från norr till söder och vice versa.

Jag tror nog att det finns mer tåg( local tåg) som åker mellan de två platserna. Bara gå direkt till tågstationen i Nhatrang och fråga dem för att få mer info. ( om ni är på plats Nhatrang)

Alternativ:
Nattbus går bra oxå!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Look out this info since I've known that you have planed to travel to Hoi An in September. Be careful when traveling during sept - nov in the central of Vietnam.

And the link above I've found out is extremely helpful:
http://www.livinginvietnam.com/index.php/forum2/Living-in-Da-Nang-Central-Vietnam/6745-Looking-for-an-house-to-rent-in-Hoi-an.html?Itemid=0

Jag hoppas att du har det jättebra i Vietnam.

ps: nu på tiden är jag här i Saigon, Vietnam. Om du behöver någon hjälp bara säg till.

MVH,
Steve Nguyen