Kina
Bender,
15 feb. 2012
Updaterad av Goastina
för 12 år sedan
Hej,
Är det nån som åkt sträckan peking-hong kong? hur är tågen? hur bokar man biljett? letat som en galning på nätet men hittar inget alls.
Tack för svar ... Joakimn: Sträckan peking - kanton är det nog som gäller..eller rättare sagt var det på min tid..(buss, kanton - Hongkong).
Allt har ...
Updaterad av Robban72
för 10 år sedan
Hej.
I mitten av mars ska maken och jag åka till Kina. Vi flyger till Beijing och har tio dagar till vårt förfogande.
Vi hade tänkt att även besöka Shanghai och funderar på att åka dit direkt efter att vi landat i Beijing. På ditvägen hade vi tänkt att flyga men på vägen tillbaka till Beijing ...
Kina
Emillarsson,
3 dec. 2012
Updaterad av Babyimafake
för 11 år sedan
Jag undrar hur man kan ta sig till kinesiska muren på smidigaste sätt? Tex om man bor i staden och vill ta sig dit hur gör man taxi? Vad kostar det och hur lång tid tar det? Tacksam för svar ... Vittjarn: Hej
Håller med föregående skribent, ta en organiserad bussresa för taxi chaufförernas ...
Kina
Resemaja,
18 juli 2010
Updaterad av Jekman
för 14 år sedan
Är det bäst att boka detta hemifrån, och iså fall vilken sajt är billigast, har blivit medlem på english c-trip men vet inte riktigt än hur det fungerar att köpa biljetter via dem. Någon som kan hjälpa mig? ... Kristerbg: Hej Resmaja,
Priserna på det kinesiska inrikesflyget skiftar kraftigt, ...
Kina
Katrinl,
15 dec. 2013
Updaterad av Katrinl
för 10 år sedan
Hur bokar man enklast nattåget mellan Peking och Shanghai? Går det att göra på nätet från Sverige? Utan att betala extra avgifter till en mellanhand?
... Sq7700: Som svensk är det väldigt svårt att boka kinesiska tågbiljetter online utan mellanhänder. För att boka direkt på China Railways ...
Kina
Hannakallin,
25 jan. 2020
Updaterad av Saintx
för 4 år sedan
Hej!
Vet någon om man behöver visum om man endast ska mellanlanda och kommer inte lämna flygplatsen? Vi kommer att mellanlanda i Beijing ... Saintx: Peking är inte stängt och jag har svårt att tro att de stänger Peking. Har för stor påverkan på världsekonomin. Vi är i samma sits med stopp i ...