Tåg från Seattle till Vancouver? Har du tips?
Hej!
Är det någon som har tagit tåget mellan Seattle o Vancouver?
Tar passkontrollen o immigration lång tid vid gränsen?
Var köper man biljetter?
Tips på hotell nära stationen?
Andra tips?
:) Mats
Är det någon som har tagit tåget mellan Seattle o Vancouver?
Tar passkontrollen o immigration lång tid vid gränsen?
Var köper man biljetter?
Tips på hotell nära stationen?
Andra tips?
:) Mats
Hejsan Mats!
Jag har själv inte åkt den sträckan, men åkte en del tåg i USA förra året.
Du hittar det mesta på amtrak.com.
Väljer du sträckan seattle-vancouver så kommer info upp om att resa mellan usa och kanada.
Biljetter kan du köpa online eller på stationen.
Ang. boende vid stationen, beror helt på vilken budget du har.
Jag själv sitter just nu på ett hostel (HI-Vancouven central) i Vancouver mitt i smeten betalade 162 can. dollar för 6 nätter och fick den 7:e gratis.
Men skulle inte vilja säga att det är nära stationen, 12-19 min. med kollektivt från tågstationen.
Det finns en skytrain station (main) precis utanför tågstationen som tar dig lätt till centrala gatorna med många boendealternativ.
Kollektiv trafiken hittar du på translink.ca
Lycka till!
Jag kommer vara här ett tag till (ca.4månader) så om det är nått, meddela mig, så kanske kan jag hjälpa dig.
Jag har själv inte åkt den sträckan, men åkte en del tåg i USA förra året.
Du hittar det mesta på amtrak.com.
Väljer du sträckan seattle-vancouver så kommer info upp om att resa mellan usa och kanada.
Biljetter kan du köpa online eller på stationen.
Ang. boende vid stationen, beror helt på vilken budget du har.
Jag själv sitter just nu på ett hostel (HI-Vancouven central) i Vancouver mitt i smeten betalade 162 can. dollar för 6 nätter och fick den 7:e gratis.
Men skulle inte vilja säga att det är nära stationen, 12-19 min. med kollektivt från tågstationen.
Det finns en skytrain station (main) precis utanför tågstationen som tar dig lätt till centrala gatorna med många boendealternativ.
Kollektiv trafiken hittar du på translink.ca
Lycka till!
Jag kommer vara här ett tag till (ca.4månader) så om det är nått, meddela mig, så kanske kan jag hjälpa dig.