Sydostasien

30 nov. 2016 21:12
Visningar: 113
Flyger till Bangkok 12 mars -17, tanken är att resa hemåt igen efter cirka tre månader, alltså omkring mitten av mars.
De länder jag har tänkt hinna med är Kambodja, Vietnam, Filippinerna, Thailand, Malaysia och Indonesien, men frågan är vilken resrutt jag ska ta? Ska jag ta dem i den ordningen jag skrivit ovan eller köra Kambodja, Vietnam, Filippinerna, Indonesien, Malaysia och sist Thailand?
Vädermässigt spelar det ingen roll vad jag har fått fram men jag tänker för att spara mest tid resemässigt men också ekonomiskt...
30 nov. 2016 22:31
Nu skriver du ju ingenting om din ålder eller om dina intressen, men... Du verkar ha glömt bort lilla Laos. Glöm inte bort Laos för allt i världen!
2 dec. 2016 08:21
Låter underbart. Har själv rest på flera långresor i Asien. Rutten är ju högst personlig men vi körde Thailand, Malaysia, Singapore, Filippinerna, Vietnam, Kambodja, Vietnam, Laos, Thailand. Vi upplevde det bra. Tänk på att delar av Malaysia och Indonesien har regnsäsong under vintern. Har du frågor så återkom gärna eller kika in på min sida där jag samlat nyttig information. Lycka till!

http://lyckligochlevande.nu/blog/att-resa-l%C3%A5ngt-del-1
3 dec. 2016 20:00
Citerat från Lillaannaj:
Nu skriver du ju ingenting om din ålder eller om dina intressen, men... Du verkar ha glömt bort lilla Laos. Glöm inte bort Laos för allt i världen!
Jag är 22 och reser med min pojkvän. Solsemester, bad, avkoppling, hajker och besöka en och annan sevärdhet är intressena ;)