Sydkorea våren 2020

22 dec. 2019 21:32
Visningar: 331
Jag reser ofta och gärna själv och har varit i Asien, och specifikt Korea, många gånger tidigare. Men om ni också varit där tidigare så vet även ni att Korea är landet där man delar all mat. Att kunna beställa bara en portion av samgyeopsal är nästintill omöjligt (har hört på nyheterna om en enda restaurang i Seoul som serverar enportions-samgyeopsal, har fortfarande inte hittat dit...). Jag söker därför en (eller fler??) matglad(a) person(er) som kan tänka sig att åka dit någon gång i vår och vara KONSTANT mätt med mig. Kan tänka mig att bara åka till Seoul eller resa runt lite i landet. Bryr mig inte särskilt mycket om din ålder, könstillhörighet eller ekonomiska situation, så länge du gillar mat och kan tänka dig att bo på hotell. Jag börjar bli för bekväm för vandrarhem... :)

Tänker mig totalt 2-3 veckor, kan även väldigt gärna tänka mig att åka någon vecka till Japan inom det tidsspannet.

Hör av er om det låter intressant, jag är flexibel vad gäller datum osv.! 😊
Av Isaki
26 dec. 2019 06:42
Hej! Jag har själv slipat på en liknande resa, matresa till Sydkorea/japan😁 Jag är en flexibel man som är lätt att ha och göra med, personer i min omgivning beskriver mig som rolig samt lugn/trygg.

Jag har inte rest i Asien tidigare så dina erfarenheter vore ju guld!

Hoppas vi kan prata vidare om detta//Isak
28 dec. 2019 00:06
Citerat från Isaki:
Hej! Jag har själv slipat på en liknande resa, matresa till Sydkorea/japan😁 Jag är en flexibel man som är lätt att ha och göra med, personer i min omgivning beskriver mig som rolig samt lugn/trygg.

Jag har inte rest i Asien tidigare så dina erfarenheter vore ju guld!

Hoppas vi kan prata vidare om detta//Isak
Jag har skickat ett meddelande till dig, Isak! :)
31 dec. 2019 13:00
Hej!

Tanken har slagit mig mer och mer att åka till Sydkorea och då Seoul antingen till våren eller till sommaren. Då jag troligtvis bara kan vara ledig en vecka (om jag får ledigt) så möter jag gärna upp er om vägarna korsar och ni vill. Annars tar jag gärna emot, bra att veta saker och tips om Sydkorea och Seoul. Jag har precis som du mestadels rest själv och har älskat det men ibland är det alltid roligt med lite sällskap. Btw, älskar att äta :)
Med vänlig hälsning Henrik
11 jan. 2020 19:16
Hejsan! Jag var i Seoul förra året och vill gärna åka tillbaka, har dock ingen resekompis så jag vill mer än gärna följa med på en mat-resa.

Jag är flexibel och allätare. Hör gärna av dig! :)

Mvh Cajsa
17 jan. 2020 12:12
Hej! Jag vill planerar att åka till Sydkorea och Japan 2-3 veckor i slutet av mars eller början av april. Jag har dock svårt att hitta resekompis. Jag är allätare och ÄLSKAR mat :) Tycker det skulle vara superroligt att åka med några från Sverige, hör gärna av dig (även ni andra i tråden såklart!).

Mvh
Cornelia