Brasilien
Fanrav93,
9 feb. 2016
Updaterad av Micha88p
för 8 år sedan
Hejsan!
Jag ska, tillsammans med min pojkvän, resa runt i Sydamerika i maj, juni och juli (ev. aug).
Jag undrar helt enkelt om det är en bra idé att börja i Brasilien? Att börja i Rio och sedan åka till Argentina, och fortsätter moturs runt. Avsluta uppåt Mexiko.
Någon som har några idéer ...
Brasilien
Elina95,
15 sep. 2014
Updaterad av Jack96
för 9 år sedan
Hej! Jag är en tjej på 19 somrar som i början av januari ska flyga ner till buenos aires och sedan bege oss uppåt för att i slutändan åka hem från costa rica i början av maj. De länder vi planerat att besöka är:
Argentina - buenos aires och Iguassufallen
Brasilien - kusten till rio och även rio
...
Brasilien
Kettes,
1 feb. 2007
Updaterad av Kettes
för 17 år sedan
Tjena, tänkte bara höra vad alla som vet har för åsikt om att åka till Sydamerika i Maj - Juli.. Är det en bra årstid med tanke på värme, turister och regn?
Tack !
Marcus ... Gral: Vilken del av Sydamerika tanker du pa? ... Kettes: Tjaa.. vi hade väl tänkt Brasilien, Argentlina, Chile, Peru ...
Brasilien
Landl,
15 jan. 2016
Updaterad av Desires
för 8 år sedan
Hej!
År 2015 gjorde jag två "långresor" utöver resor under sommaren. Dessa var Karibien (Mexiko, Kuba, Bahamas, Florida) samt Oceanien (Australien, Fiji, Nya Zeeland).
I höst är jag sugen på Sydamerika. Brasilien är ett givet mål med bland annat Rio de Janeiro. Har ni några tips på vilka ...
Brasilien
Rebeckab87,
3 nov. 2015
Updaterad av Mcenroe
för 8 år sedan
Hej,
Vi har precis påbörjat en längre resa i Sydamerika, vi har vart i Rio en vecka och ska vidare mot Sao Paolo efter det.
Vi tänkte ta Iguazufallen innan vi lämnar landet för Argentina, men finns något mer ställe man bör besöka (i södra delarna) innan man åker vidare?
Gärna med lite sol, ...
Brasilien
Barajennan,
20 sep. 2014
Updaterad av Villa18
för 10 år sedan
Hej!
Var tidigare inne på att backpacka i Sydostasien, men nu när en vän vill följa med funderar vi på Sydamerika! Verkar riktigt häftigt! Något tips på resrutt? Vi vill åka första dagarna i januari, åka till karnivalen i Rio och sen hem i mars någon gång.
Är det alldeles för optimistiskt att ...