Sydamerika hösten 2015

10 feb. 2015 21:01
Visningar: 343
Hallå!

Jag funderar på att dra iväg nånstans hösten 2015. Sydamerika, Australien eller Nya Zeeland finns i tankarna!

Jag är öppen för det mesta, men tänker att jag på något vis vill tjäna lite deg till fortsatt resande, eller om jag pluggar och lever på csn. Jag kan också tänka mig att volontära ett tag! Jag tänker mig en långresa på ett år kanske, men vill du åka med men kanske inte stanna så länge, så är det ok!

Jag tar jättegärna emot idéer och förslag! Jag är sjukt peppad på det mesta som inte har med Sverige att göra just nu. :)

Hör av dig om du är i samma sinnesstämning, vettja! Jag ser helst att du är någorlunda i samma ålder och inte färsk ut från gymnasiet - no offence!

Tjipp! /Sanna
22 feb. 2015 11:38
Hej!
Jag känner mig just nu i samma sinnesstämning! :)
Jag är väldigt sugen på att resa till Sydamerika. Jag tänker mycket på Bolivia, Argentina, Chile , Colombia ... Även Brasilien kan jag även tänka mig.
Nya Zeeland och Australien faller mig dock inte i smaken.
Jag jobbar nu samt går i skolan för att spara ihop reskassa, hade tänkt resa en månad eller så men ett längre äventyr är absolut inte uteslutet.
Ciao!/Hanna
22 feb. 2015 12:13
Hej Hanna! Kul! Vart befinner du dig nu? Är du nära nog för en fika? Jag är i gbg!
Av Mooii
22 feb. 2015 13:06
Hej! Jag vill/ ska åka till Sydamerika i höst. Just nu bor jag i Barcelona för att plugga upp min spanska. :) Jag tänker vara borta ungefär 6 månader och det skulle vara trevligt med lite sällskap på resan.

Vill gärna till Argentina, Chile, Peru och Ecuador - vad jag vet nu. Men är öppen för förslag.

/ Moa

22 feb. 2015 13:21
Jag befinner mig just nu i alfta. Åker till Sthlm då och då.
Jag pratar spanska, gör du?
23 feb. 2015 06:40
Hej Moa! Kul att du är sugen på en liknande långresa! Har du några tankar på jobb eller plugg därborta?
23 feb. 2015 06:47
Hej Hanna! Var tvungen att googla på alfta, hah! Kunde inte ens fastslå om det var i sverige eller inte på egen hand :P

Jag talar flytande italienska, så när det kommer till förståelse är det inga problem. Men den egna produktionen ligger på en högdtadienivå.. är ordförrådet som kan bättras! Men jag lär mig snabbt! :)
Av Mooii
23 feb. 2015 16:05
Jag är öppen för det mesta.

Vill mest bort från Europa, resa, upptäcka och lära känna nya människor, alltså ingen festresa jag har i huvudet.

Har funderat på om jag skulle leta upp något volontärarbete eller wwoofa i något land som man kanske vill stanna lite längre i. Hur Känner du? :)
25 feb. 2015 21:37
Äventyr, ja! Ingen festresa, men jag är inte den som säger nej till en kall öl eller en fin mojito!

Jag tänker främst att jag vill klara att vara där ett längre tag, och försöker hitta något sätt att fixa det ekonomiskt. Har funderat lite lätt på att plugga spanska i argentina och få lite csn för det! Sen resa runt lite.. Argentina, Peru, Brasilien, Jamaica står högst på listan!

Volontära eller woofing är absolut ett alternativ om man hittar ett ställe man vill vara kvar lite längre på!
28 feb. 2015 23:07
Hej!
Jag är intresserad av att dra iväg till sydamerika på långresa i höst jag med. Jag vill framför allt till Bolivia då min spanskalärare har kontakter där. Men backpacka, resa runt, volontära. Peru, Guatemala, Colombia, Ecuador skulle jag vilja till men är rätt flexibel m resmål :) Inte ute efter någon festresa jag heller. Men några kalla bärs tackas inte nej till :) Har ni börjat planera nåt några?
/Elina
Av Ash91
2 mars 2015 16:30
Hejsan jag heter Ashkan och är 23år.
Jag kommer dra iväg till Sydamerika i höst runt okt/nov.

Jag är också öppen för det mesta.
Argentina,Bolivia Brasilien är favoriterna.
Jag har luffat i Europa tidigare och känner att jag vill längre bort.
För mig spelare det ingen roll hur länge jag borta.
Men jag vill gärna fira nyår någon annanstans än Sverige.

Jag är absolut inte ute efter någon fest resa utan mest äventyr där jag träffar nya människor och ser nya saker och uppleva massa. Men att gå ut en kväll är jag inte i mot.
Men festa är inte piro 1.

Annars så är jag en person som vågar göra saker.
Mvh Ashkan
3 apr. 2015 16:17
Det lutar mer och mer mot att jag kommer att läsa på en språkskola i buenos aires i höst för att få en bra grund i spanskan för fortsatt resande på kontinenten. Går någon i liknande tankar får ni gärna höra av er.. annars kommer jag nog att resa runt i sydamerika efter nyår.. kanske undervisa som engelskalärare nånstans. Håller planerna rätt öppna! Kanske kan man mötas upp nånstans?