Sydamerika hösten -16!

Av Limpis
30 jan. 2016 09:28
Visningar: 37
Bara hos mig reseabstinensen snart är för stor för att kunna hantera? Bästa botemedlet är ju att börja planera nästa resa, som kommer gå till underbara Sydamerika! Jag har tänkt att ge mig av i slutet av sommarn och resa runt i 3-4 månader som ska maxas med så mycket jag bara hinner med. Vill upptäcka charmiga städer och orörda platser i Colombia, Venezuelas paradisöar, ta mig ut till Galapagosöarna i Ecuador, fara till saltöknen i Bolivia, Rio, titta på glassiärer i Patagonien och mycket mycket mer. Kanske att starta upp det hela med en kombinerad spanska och surfing-kurs i Mexico kan kännas som en bra grund. Det finns så mycket jag vill se och göra och det vore jätteroligt om det är någon mer som går i samma tankar som man kan bolla lite idéer med och börja planera. Nån att resa med hela tiden, eller bara ett kort tag, en person, eller ett helt gäng, det spelar inte så stor roll. Vore bara jättekul om det fanns nån att börja resan med eller att möta upp någonstans längs vägen!
Hoppas vi hörs, Linnea!
30 jan. 2016 12:11
Åker till Ecuador i mars och ska dra runt i sydamerika så länge jag känner för det. Så jag kommer att vara på kontinenten när du drar dit! Ska vara i Bolivia i sommar och volontärarbeta, efter det får vi se var det bär av, kanske kan vi slå följe :)
Av Limpis
30 jan. 2016 19:12
Nämen vad rolig!! Vad ska du volontärarbeta med? Har ju ingen direkt plan än men kan se sen när jag vet lite bättre var och när jag kommer befinna mig om det går att mötas upp, vore roligt!
31 jan. 2016 19:34
Ett center där de hjälper vilda djur som blivit tillfångatagna och missskötta att få ett bättre liv. Allt från apor till pumor :) Ja, det är ju lite svårt att säga på förhand, men hör av dig om du känner för att göra något av det du skrev tidigare, jag ska till Salar de Uyuni och jag är sugen på patagonien också! Har surfat en del också och det kommer jag att göra en hel del denna resa :)
Av Dafni
31 jan. 2016 21:00
Hej!

Jag och en annan tjej funderar på att åka till Sydamerika vid november och skulle jättegärna ha med någon mer som också vill åka runt och upptäcka massa nya saker. Vi funderar även att kanske volontärarbeta under några veckor i början kanske. Båda hade tyckt det va superroligt att åka några flera än bara vi två så vi söker fler att åka med (jättegärna från början till slut, men om det inte skulle vara aktuellt att mötas upp). Om du skulle vilja veta mer så är det bara att skriva! :)
2 feb. 2016 18:29
Hej Linnea! Min reseabstinens går inte att beskriva, och det blir inte bättre när halva ens Facebook är i Asien eller Australien. Haha!

Det du skriver låter ju helt fantastiskt! Är också inne på Sydamerika, egentligen är jag inne på hela världen, men har en kompis som rest i Sydamerika och han säger att det var en av de bästa resor han gjort. Så blev väldigt nyfiken!
Slutet av sommaren låter även väldigt lägligt för mig. Men är såklart öppen för alla förslag! Det hade varit grymt roligt att snacka mer! Finns på Facebook, Kajsa Horn heter jag där :)

Ha det bra!
Kajsa
Av Limpis
2 feb. 2016 19:49
Nämen oj vad intressant det lät, skulle verkligen vilja volontärarbeta lite med djur också. Det är långt fram i tiden men om du kommer ihåg får du väldigt gärna berätta hur det var om det är nånting du skulle rekommendera!
Vill helst göra allt det jag skrev om och lite till, saltöknen är ett måste! Men vet fortfarande inte hur det ligger till med årstider och sånt i vilken ordning man ska ta allt, så jag får återkomma!:)
Av Limpis
2 feb. 2016 19:59
Jag håller med dig dafni att det vore jätteroligt att resa flera i en grupp! Sen kanske det inte är säkert att går att hålla ihop en hel grupp i flera månader, men att resa tillsammans en stund eller mötas upp längs vägen är inte en dum ide! Har ni några planer på vart ni tänkt börja eran resa eller något ställe ni vill volontärarbeta på?
Skönt och höra att det inte bara är jag Kajsa! Vart i både Asien och Australien och känner att Sydamerika lockar otroligt mycket mer. Det är inte lika turistigt och mer oupptäckt! Precis som jag vill ha det! Sen kan man ju göra allt där, sola, bada, vandra, surfa, strosa i mysiga städer, regnskogar, vulcaner, glassiärer och se allt från apor till pingviner och valar! Vore jättekul att ha nån och snacka om lite destinationer med och allt roligt som finns att se där ute!
9 mars 2016 12:29
Heej! Det kliar såå i fingrarna när jag läser detta, VILL RESA NU!!! Men jag befinner mej just nu i Stavanger, Norge för att spara ihop till en Sydamerika-tripp. Hade tänkt mej typ 3 månader med start till hösten. Så skulle absolut vilja snacka mera!! Har tänkt mycket på det här med språket, att man borde lära sej spanska före man reser!? Men att börja resan med en språkkurs lät ju genialt ;)
Av Limpis
9 mars 2016 18:39
Hej klara!
Vad roligt att du är sugen på att dra till Sydamerika:D
Eftersom jag inte var säker på om jag skulle få nån med mig eller inte så har jag nu gjort min resplan ganska klar på hur jag vill ha det! Men kan ju berätta mina tankar få se om hela resan eller nån del låter intressant. Sen är ju inget av detta hugget i sten att det kommer bli så heller haha:)
Men tänkte ge mig av sista dagarna i augusti, flyga till Colombia och börja hela äventyret med en eller två veckors spanskakurs. Känns som en bra start! Sen har jag ungefär en månad på mig att resa genom Colombia och Ecuador innan det är dags för en vecka på Galapagosöarna. Sedan tar jag flyget till Rio för att möta upp en kompis och reser tillsammans med henne ett par veckor ner till buenos aires. Därefter tar jag mig över till Santiago i Chile för att på börja en tur i Patagonien på 23 dagar, åka fram och tillbaka på gränsen mellan Chile och Argentina och se glassiärer, gå hiker och avsluta det hela i världens sydligaste stad. Sen bär det hemåt, så hemma i början av december. Det är min plan just nu! Mem grejen är att jag måste bestämma mig väldigt snart om jag ska fullfölja denna plan eller inte eftersom det bara finns 3 platser kvar på Patagonienäventyret.. Skulle vara jäkligt kul så mycket stor chans jag bokar in mig nu i dagarna! Mem som sagt, inget är helt säkert:)
Har du några planer?
10 mars 2016 22:51
Ååh dina planer låter ju helt underbara! Jag har verkligen inte kommit långt i mitt planerande, min resa har känts så långt borta och har haft svårt att inse att den verkligen kommer bli av då jag inte haft någon att planera den med hehe! Plus att mitt sparande har gått så trögt då jag trivts lite för bra med livet här i Norge haha :) Hur mycket har du sparat till din resa?
Av Limpis
13 mars 2016 12:34
Ja tror det skulle bli en grym trip! Knep åt mig den sista platsen på Patagonien resan nu i veckan också! Så nu är det på riktigt!! Helt sjukt!
Jag har just nu 60 000 men ska försöka få ihop lite mer fickpengar. Går ju åt en del till alla dyra aktiviteter jag vill göra haha!