Anastasia97,
31 juli 2017
Updaterad av Samuela95
för 7 år sedan
Hej!
Jag (och en vän) har tänkt att åka iväg fem-sex månader 2018 (typ januari-juni), men behöver hjälp med vart vi ska åka. Vi vill hinna med hela världen, vilket blir svårt på ett halvår.
De platser vi är mest intresserade av är Sydamerika, Australien och Asien (sydost, men även Indien). Hur ...
Brasilien
Landl,
15 jan. 2016
Updaterad av Desires
för 8 år sedan
Hej!
År 2015 gjorde jag två "långresor" utöver resor under sommaren. Dessa var Karibien (Mexiko, Kuba, Bahamas, Florida) samt Oceanien (Australien, Fiji, Nya Zeeland).
I höst är jag sugen på Sydamerika. Brasilien är ett givet mål med bland annat Rio de Janeiro. Har ni några tips på vilka ...
Updaterad av Brian123
för 8 år sedan
Hej!
Jag behöver lite råd. Jag vill, nej, jag SKA ut och backpacka i höst, men jag har ingen att resa med. Detta är inget problem då jag reste ensam i våras, dock valde jag lite "säkrare" destinationer eftersom jag reste som ensam kvinna (tex Kina, Sydostasien, nz, Australien, usa etc). Jag ...
Updaterad av Angie_sthlm
för 5 år sedan
Hej!
Har en tajt tidsram på 1 månad mellan två jobb men vill så gärna åka till australien och nya zeeland. Är det helt orimligt? Förstår att jag får begränsa mig en del men kan man se kanske två städer i Aus och en del äventyr i NZ på en månad eller vad tror ni?
Tacksam för tips!
Julia ... ...
Oceanien
Klara_maria,
12 jan. 2018
Updaterad av Klara_maria
för 6 år sedan
Hej :)
Funderar på att åka tre månader till Nya Zealand och Australien nästa år (2019). Planen är att åka någon gång mellan januari och april. Tanken är knappt två månader på Nya Zealand och drygt en månad i Australien mellan Sydney och Cairns.
Någon som har tips på om jag borde börja i ...
Oceanien
Sandraochisabelle,
7 maj 2017
Updaterad av Jokkke
för 7 år sedan
Hej!
Nu behöver jag er hjälp.
I slutet av December så är tanken att jag & två kompisar ska iväg i 3 månader.
Mina frågor är följande:
1. Är det lagom med stopp på varje ställe?
2. Vi har en budget på 80.000 kr, klarar vi oss på det? Tanken är att bo simpelt & äta billigt, och lägga mer på ...