Sydafrika ->Nairobi, RESKOMPIS! 16 april till 6 juni
Hej! Namnet är Hanna, jag är från Göteborg och är i behov av en resekamrat! Har hittat en helfestlig overland-resa, det "enda riktiga sättet" att uppleva Afrika. Enda problemet är att jag saknar reskamrat och att man som ensam tjej i Afrika inte "får" vistas själv efter skymningen. Så nu sitter jag här, på jakt efter någon som också är sugen på att uppleva sydöstra Afrika i all dess ära! Hör av dig, länk till resplanen kommer här nedan! :) http://travels.kilroy.se/tour/africa-east-south-between-nairobi-and-cape-town/95589/10906
Gud vad härligt med Afrika och alla dess djur! Men jag tyckte inte det framgick (eller så läste jag dåligt) vad som ingår i den resan. Boende, utflykter, visum etc.??? Vad tänkte du göra där?
/Nathalie
/Nathalie
Medlemmen har tagit bort svaret
Hej alla! Vad kul att så många är intresserade av Afrika! Boende är ju inkluderat i priset, vissa utflykter ingår och andra aktiviteter kan man lägga till. Visum behövs oftast inte som svensk medborgare, maten sköts via en sk " Food Kitty" där alla som reser med (innan jul hade 5 st bokat) får betala en andel som går till mat etc. Jag tänkte göra så mycket jag bara kan faktiskt. Reser från Arlanda till Kapstaden(4046:- men Qatar Airlines ca 18h ett stopp) och från Nairobi till Arlanda(3345:- med Emirates ca 15 h med ett stopp) så sparar man några tusenlappar.
Jag reser dem datumen eftersom det är då resan finns haha! Att resa själv i Afrika är faktiskt något INGEN rekommenderar så det vågar jag inte hahah!
/Hanna
Jag reser dem datumen eftersom det är då resan finns haha! Att resa själv i Afrika är faktiskt något INGEN rekommenderar så det vågar jag inte hahah!
/Hanna
Hej!
Har du hittat någon att resa med än? Om jag förstår rätt, är resan redan bokad och klar? :)
Jag kom hem från Sydafrika för en vecka sedan och det var en helt fantastiskt resa. Var där med familjen, men nu funderar jag på att dra tillbaka till Sydafrika eller Asien, vill dock helst ha sällskap.
Har du hittat någon att resa med än? Om jag förstår rätt, är resan redan bokad och klar? :)
Jag kom hem från Sydafrika för en vecka sedan och det var en helt fantastiskt resa. Var där med familjen, men nu funderar jag på att dra tillbaka till Sydafrika eller Asien, vill dock helst ha sällskap.