Grekland
Doktorvinter,
5 juli 2014
Updaterad av Doktorvinter
för 1 år sedan
Jag och min kompis åker till Kreta den 21/8 och vi börjar känna att pengarna kanske inte kommer att räcka till. Resan och hotellet är betalt (Majestic, Platanias) men mat och upplevelser har vi (jag främst) inte så mycket pengar till.
Har ni några tips på enkla, billiga matställen eller ...
USA
Katrinl,
15 juli 2012
Updaterad av Frebac
för 5 år sedan
Hej,
Vi har en dotter som har siktet inställt på att åka som utbytesstudent till Usa. Hon har pratat (tjatat) om detta i 8 mån nu och lite är väl vi delaktiga i detta då vi tog med henne dit på semester förra sommaren.
Förutom den ekonomiska delen så handlar det ju mycket om den känslomässiga ...
Grekland
Elonp,
15 mars 2019
Updaterad av Erik777
för 5 år sedan
Hej!
Jag och mina kompisar tar studenten nu i sommar och tänkte fira det med en resa på en vecka. Vi är alla ganska sugna på Grekiska kusten men har ingen koll på exakt vart . Vi har inte riktigt bestämt oss om vi vill ha hotell eller hyra hus. Vi vill inte fastna i någon turistfälla men ...
Updaterad av Floridasidan
för 8 år sedan
Hej
Åker till USA om en vecka och hade tänkt hyra bil där. Dock så är jag under 25 år, har inget kreditkort och har just nu endast studiebidrag (samt sommarjobb) som inkomstkälla. Tror ni jag kommer få hyra en bil i typ ett dygn eller kommer jag stöta på problem? Jag har inga ...
Turkiet
Jordgubben12345,
11 feb. 2014
Updaterad av Jordgubben12345
för 10 år sedan
Hej!
i slutet av Maj ska jag och några kompisar åka på studentresa till Alanya och jag har varit där runtomkring några gånger men bara en gång i Alanya. Tänkte höra om det är några klubbar ni vill tipsa om? Jag vet om Robin Hood, Bellman osv.
Men hur är t.ex. the doors? club hollywood? Vill ...
Europa
Boussard,
30 jan. 2013
Updaterad av Cissiburg
för 11 år sedan
Hej,
Tänkte bjuda min sambo på en weekend neråt i Europa sista veckan i april, första veckan i maj.
Men pengar är ett litet problem när man pluggar, så skulle vara jättetacksam för tips om när det eventuellt skulle vara billigast att boka flyg och boende och vart man skulle åka.
Tack på ...