Svalbard i februari!?

Av Tina_m
15 dec. 2014 11:55
Visningar: 286
Jag är sugen på att se och uppleva ngt helt annat och bege mig till isbjörnarnas rike (Svalbard) i februari.
Solresor har en resa dit under 6 dagar.

Men det vore roligare att ha lite resesällskap med mig så man slipper känna sig som femte hjulet under middagarna :-)

intresserad att hänga med?
Av Kribo84
16 dec. 2014 08:54
Hej,

Det låter väldigt intressant. Vad kostar det?

Kristina
Av Kribo84
17 dec. 2014 10:37
Spännande när behöver man boka senast?
22 dec. 2014 12:27
Hej!

Var på Svalbard innan i höstas. Vilket häftigt ställe! Jag kan rekommendera att ta en båttur till Pyramiden, om de fortfarande går (är nog beroende på hur mycket isen hunnit lägga sig osv). Det är en nerlagd gruvstad ett par timmar bort med båt. Finns en annan gruvby som heter Barentsburg där det också går turer.

Själva Longyearbyen är väldigt litet, man går igenom byn på 10 minuter :) Finns en del trevliga restauranger/pubar, t ex Kroa, Svalbar och Huset (lite finare ställe).

Tänk på att där lär vara extremt kallt!! Kan säkert gå ner mot -30. Man får absolut inte gå utanför byn obeväpnad. Risken att möta en isbjörn är stor :)
Av Tina_m
22 dec. 2014 12:33
Citerat från Kribo84:
Spännande när behöver man boka senast?
Jag vet inte riktigt, det framgår på Solresors hemsida hur många platser som är kvar. Tror den uppdateras dagligen :-)
Av Agnes85
2 jan. 2015 22:25
hej! Jag är intresserad! Har du bokat? hälsningar, agnes
Av Tina_m
3 jan. 2015 18:04
Nej jag har inte bokat. Vet inte om det finns platser kvar!?
Av Agnes85
4 jan. 2015 13:40
jag försökte komma till bokningssidan, men fick inte fram någon resa...
synd, det lät ju jättespännande! jag har länge velat åka till svalbard.
Av Tina_m
7 jan. 2015 02:42
Antagligen så är väl resorna slut om det inte går att komma vidare i bokningen!? :-(
Synd, vore spännande att komma dit och Solresors resa verkade prisvärd!