Malaysia
Raketost10,
28 dec. 2013
Updaterad av O_n
för 10 år sedan
Vi ska resa till Borneo i februari och mars och djungeltur/båttur står på önskelistan (ej dyk). Någon som har tips på bra arrangörer och vilka turer ni gjorde? Vi tänkte boka själv på nätet, Ser att det finns många olika arrangörer och priserna skiljer rejält. Vi vore mycket tacksamma för tips på ...
Malaysia
Paulamilovac,
26 nov. 2013
Updaterad av Paulamilovac
för 10 år sedan
Hej allihoppa!
Jag har hållit på att leta och leta efter information här på reseguiden i en hel vecka nu. Varje dag, tillbringar hela mina eftermiddagar bara med att leta efter bra och användbara resetips, och jag har hittat grymma tips som har hjälpt mig extremt mycket. Men...
Jag och min ...
Malaysia
Malin313,
7 sep. 2012
Updaterad av Ziesta
för 12 år sedan
Skall åka till Singapore, Borneo och sedan Malaysia (fastlandet, dvs KL osv.) och jag undrar nu, vad får man inte missa?!
Har läst på en massa internetsidor och i min bok om dessa ställen men jag vill ha mer tips och råd.
I Singapore ska vi inte vara så länge, för det är inte storstadslivet vi ...
Malaysia
40something,
4 jan. 2024
Updaterad av 40something
för 42 veckor sedan
Vi är en familj med två tonåringar, som reser på vår första resa till Asien och har bokat två veckor på Borneo (flyger Kota Kinabalu-Singapore). Vi skulle vilja bo på ca fyra ställen under dessa två veckor och vill gärna uppleva vackra stränder, vandring i djungel och upp en bit på Mt Kinabalu, ...
Malaysia
Suzannet,
4 nov. 2017
Updaterad av Suzannet
för 2 år sedan
Hej!
Vi funderar på att åka till Borneos norra delar över jul och nyår för dykning/snorkling och naturupplevelser. Hur är vädret där då, blåser det oftast för mycket för att få bra sikt och inte bli sjösjuka på turen och kommer vi troligtvis att kunna gå upp på Gunung Kinabalu?
Håller tummarna ...
Malaysia
Analeina,
18 mars 2019
Updaterad av Erik777
för 5 år sedan
Nu är det äntligen spikat! Tre veckor månadskiftet augusti/juli spenderas i Malaysia med avslutning på Borneo. Det enda som är bokat hittills är safari på Kinabatang floden (inkl orangutang center i Sepilok) och därefter dykning vid Mabul/Sipadan. Borde vi se nåt mer på Borneo? Berget har vi valt ...