Tyskland
Kiffen1,
12 maj 2019
Updaterad av Worldofmarie
för 4 år sedan
Hej,
Jag har hört rykten om att Lufthansa ska vara väldigt nitiska jämfört med andra flygbolag vad gäller storlek på handbagage, att de har folk som går runt vid incheckning och gaten för att kolla storlek på väskan med milimeterprecision.
Ska åka ett flyg till Frankfurt och sedan byta till ...
Updaterad av Younso
för 9 år sedan
Tjena!
Jag ska resa Kph -> Heathrow -> New York och ser att SAS som står för första delen och de har inga storleks begränsningar förutom på handbagage MEN sen börjar huvudvärken.
Etapp 2, Heathrow -> New York
Brittish Airways har gränser på hand och inchecknings baggage
Hand: ...
Updaterad av Mk2016
för 8 år sedan
AA har maxmått: 56 x 36 x 23 cm på det bagage man bär ombord. De flesta kabinväskor jag sett är 40 cm breda. Någon som vet om det fungerar med en något bredare väska eller har tips på kabinväska som inte är bredare än 36 cm? ... Mk2016: Toppen, tack för hjälpen! :) ... Floridasidan: Finns en del ...
Updaterad av Worldofmarie
för 4 år sedan
Vi ska åka med enbart handbagage. Då är det en vanlig kabinväska 55x40x23. Men man får också ta med en mindre väska, typ datorväska. Det står på ett ställe 30x40x10.
Hur noga är det med storleken på den lilla väskan? Det är klart att man inte kan ha med större bagar eller en kabinväska extra, ...
Updaterad av Angie_sthlm
för 6 år sedan
Hej,
Länge sedan jag åkte med Ryanair och undrar bara för säkerhetsskull hur det ligger till.
Kan jag resa med en vanlig ryggsäck (ingen backpack väska), utan att det kostar något extra när jag köper en standardbiljett?
Var inte säker på om den första meningen nedanför gäller för standardbiljett ...
Updaterad av Falk91
för 6 år sedan
Hej!
Ska flyga till vilnius över nyår med lufthansa och passade på att köpa en ny väska häromdan.
https://www.buckleandseam.com/product/weekender-linwood/ storlek 50cm x 28 cm x 25 cm
såg nu att lufthansas gräns är 55 x 40 x 23 cm
Tror ni det kommer vara några problem att få med sig ...