Updaterad av Pysselbia
för 11 år sedan
Någon som vet om det är tillåtet att ta med sig en stav, som man använder vid stavgång, i flygkabinen?
Har mailat Ryanair men får bara till svar att jag ska läsa derars bestämmelser.
När jag gör det, känns det lite luddigt om jag verkligen kan det, därför frågar jag er här på forumet. Har ...
USA
Sungam16,
17 apr. 2017
Updaterad av Sungam16
för 7 år sedan
Sorry för ännu en tråd i detta ämne, men nästan alla svar jag hittar gäller hur det borde vara, eller man antar att det blir si eller så. Finns det ingen med erfarenhet efter en gjord resa?
Jag heter Per Magnus i passet, med Magnus som mitt tilltals namn. På min biljett står det Magnus. På ESTA ...
Förenade Arabemiraten
Flores,
13 jan. 2016
Updaterad av Lallarebecca
för 8 år sedan
Jag åker till Dubai nästa helg o en hemsk tanke slog mig idag! De halalslaktar ju sina djur! Jag kan inte tänka mig att äta halalslaktat o tänkte höra om någon har tips på vilken typ av restaurang man kan välja om man vill ha annat kött eller vegetariskt? ... Lallarebecca: Halalslakt som den ska ...
Tanzania
Aoibheann,
2 juni 2015
Updaterad av Tazzo
för 8 år sedan
Hej,
Jag kommer bestiga Kili i september och är såklart sjukt peppad! Jag undrar vad ni som bestigit berget har haft med er för utrustning?
- Teknisk utrustning
Vad har ni haft med er för kamera (vanlig kompakt, go pro osv) och hur har ni sett till att ladda den under tiden?
- Skor
Jag ...
USA
Hobbe17,
26 feb. 2011
Updaterad av Floridasidanse
för 13 år sedan
Skulle uppskatta lite tips inför vår kommande Florida-resa. Eg. lite tips om vad som är vettig att se, vi har i dagsläget tänkt på miami, disney world, key west etc. Har någon tips på hur man lägger upp det så är jag tacksam? Tips på hyra hus eller hotell efter vägen? Känner någon till färdiga (och ...
Algeriet
Mna1,
14 juni 2009
Updaterad av Dromresan
för 14 år sedan
Det är så att om 1 månad åker jag & min familj till Algeriet vi mellanlandar i Tyskland (Frankfurkt) sedan fortsätter vi att åka till Algeriet.
Det som är problemet är att mitt efternamn är stavad med två z fast det ska vara stavad med 1 z .
Och min dotters namn ska stavas Zora fast det står ...