Speed boat och Longtail till Koh Lipe
Hej!
Vi ska åka till Koh Lipe och det verkar efter att ha kollat lite här som om Tigerline är det smidigaste sättet.
Jag undrar över transfern mellan Speed Ferry och Long-Tail båt - klarar någon som har lite svårt att klättra /gå pga operation av det? Eller rekommenderar ni i så fall att hyra egen Long tail från Pak Bara? I så fall, någon som vet vad det kostar och hur lång tid det tar?
Mvh
Åsa
Vi ska åka till Koh Lipe och det verkar efter att ha kollat lite här som om Tigerline är det smidigaste sättet.
Jag undrar över transfern mellan Speed Ferry och Long-Tail båt - klarar någon som har lite svårt att klättra /gå pga operation av det? Eller rekommenderar ni i så fall att hyra egen Long tail från Pak Bara? I så fall, någon som vet vad det kostar och hur lång tid det tar?
Mvh
Åsa
Det går regelbundna långtail till Koh Lipe från Pak Bara, så ni behöver inte hyra själva.men om det är dåligt väder/blåser mycket så kan det vara tryggt med en större båt.Vid bra väder är longtail ett trevligt alternativ se till att det finns flytväst ombord. man bör nog vara i någolunda bra skick för att klara sig hyfsat i vattnet. (Öppet hav)
om det skulle ske något oförväntat..Om inte sattsa på större båt.
Att hyra en longtail själva kan kosta en del.Min spontana gissning ligger runt 3-4000bath/ runt 6-700kr
om det skulle ske något oförväntat..Om inte sattsa på större båt.
Att hyra en longtail själva kan kosta en del.Min spontana gissning ligger runt 3-4000bath/ runt 6-700kr
Att åka longtail från Pak Barra är ingenting jag rekommenderar. Longtail är bäst korta sträckor och när sjön är någorlunda lugn och det kan man inte garantera. Det är ~34 nm (sjömil) till Lipe och med speedboat som gör 22 knop tar det 1,5 tim. Du kan räkna med att det tar drygt 4 tim med longtail.
Från speedboaten kliver ni över till en plattform 100 m från land innan ni går i longtailen. Ni får dessutom hjälp av personalen.
Från speedboaten kliver ni över till en plattform 100 m från land innan ni går i longtailen. Ni får dessutom hjälp av personalen.